Majdnem jó volt a Pokémon Go a kis cégekhez

The logo of Pokemon GO Business Finance and Industry Google - Brand-name HORIZONTAL INTERNET Japan Lifestyles Manufacturing Nintendo Photography Pokémon Pokémon Go STORE Tokyo - Japan USA LOGO
The logo of Pokemon GO is pictured on a smartphone in this photo illustration taken in Tokyo July 15, 2016. Pokemon Gof canft come soon enough for japanese fans. July 15, 2016. Pokemon Gof canft come soon enough for japanese fans. (Photo by Hitoshi Yamada/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Pillanatnyilag két részre osztható a világ: a másikba azok tartoznak, akiket halálosan idegesít a Pokémon Go. A kisvállalkozások meg tudták volna lovagolni az őrületet – persze nem egészen munka nélkül –, ám vélhetőleg a téboly méretű érdeklődés miatt ez a lehetőség elúszott. Japánban viszont hamarosan minden McDonald's gymmé változik.
Vágólapra másolva!

Látták a Pokémonvérre Szomjas Autós posztját?

Ha van irgalom a szívében

A válasz röviden: meg. A Pokémon Go jelenleg messze a legnépszerűbb alkalmazás, a Central Parkban tömeghisztériát váltott ki egy ritka pokémon megjelenése, az utcán vagy a tömegközlekedési járműveken nem lehet úgy két huszonéves mellé állni, hogy mást csináljanak vagy másról beszéljenek, a letöltések csillagászati számoknál járnak. A pokémontalálkozó pedig a bécsi PokeWalk nyomán egyenesen budapesti ötlet.

Tornádóval vette be a világot Forrás: NurPhoto/Hitoshi Yamada/NurPhoto/Hitoshi Yamada

A Niantic Labs eredeti üzleti tervében valószínűleg nem szerepeltek a kisvállalkozások, pedig a kkv-szektor két ponton húzhatott volna hasznot az eseményekből:

a PokéStop és a Pokémon Gym kis erőfeszítéssel több vásárlót terelne az üzletbe.

Kézenfekvő lett volna, hogy az adott vállalkozás átadja a saját GPS-koordinátáit a fejlesztőknek, és a helyszínre kéri a pokikat. Másrészt itt ez az oldal, ahol (igaz, specifikálatlan) kéréseket lehet elküldeni. De működhetett volna az a valamelyest bizonytalan variáció is, hogy szisztematikusan sorra veszik, hol van stop vagy gym a közelben – ilyen listákat gyors kereséssel találhat bárki –, és ott erősítenek rá a marketingre. Az első lehetőséget maga a Niantic kaszálta el, valószínűleg nem bírták kapacitással.

Majd Ronnie bácsi

A termékmenedzser már két éve megjegyezte, mennyire bírnák, ha az Ingressben a játékok egyes fázisait márkák cost-per-visit szponzorálnák. Ha már az éttermek, kávézók, játszóházak, fitnesztermek elestek a vevőszám többszörösétől, Japánban bezzeg – mégis csak onnan indultak a „szeleburdi" „kis" „bajkeverők"

a McDonald's-fiókok beszálltak a helyszínszponzorációba.

A Techcrunch cikke szerint hasonló megállapodások várhatóak Európa- és Egyesült Államok-szerte.

Kérdés?

Talán ne higgyünk el mindent

Szintén több helyen láthatták azt az ajtóra celluxozott lapot, amely szerint csak a fizetős vendégek vadászhatnak pokémonokra az étteremben. Nos, kamu az,

Photoshop, a vécéhasználat szót helyettesítették be.


ezen a linken megnézheti

De

És bár a közvetlen forgalomgenerálás elmarad, a kkv-s hepiend nem. Rátaláltunk

a hibátlan kreativitás egy nagyon is élhető példájára.

Nem hazai, de átvehető. Ez az 1860-ban alapított angol kutya-macska menhely vitorlába fogja a trendet: közös fotókat posztol a Twitteren a négylábúakról és a pokémonokról.

A kutya neve Ria, de ki az ott mellette? Forrás: Battersea Dogs & Cats

Majd mintegy mellékesen belinkeli, hol lehet találkozni a kutyussal a honlapján. (Vele itt.)

Ez pedig simán csak Ria Forrás: Battersea Dogs & Cats

Bárhogy is, ez szívmelengető húzás.