A kínai turisták meghódítják a világot

made in china Kína
A woman talks on a phone at a shop counter in Beijing on June 18, 2009 with a huge logo saying "Made in China" on the wall. The World Bank raised its forecast for 2009 growth in China, citing a massive public spending drive that offset weak exports, but warned it was too soon to declare an end to the crisis. AFP PHOTO / LIU Jin / AFP / LIU JIN
Vágólapra másolva!
Ázsia, Kínával az élen, már jövőre letaszíthatja trónjáról Észak-Amerikát a digitális turizmus több ezer milliárd dolláros piacán. Mindeközben a világ minden táján egyre nagyobb figyelem övezi, hogy mire vágynak a fiatal kínai utazók.
Vágólapra másolva!

A digitális utazásértékesítés piacán az ázsiai csendes-óceáni térség 2017-ben átveheti a vezető helyet Észak-Amerikától – idézi a CNBC az eMarketer friss jelentését. Az ázsiai térségben a vásárlók 216 milliárd dollárt költhetnek el a következő évben, szemben az amerikai 200 milliárddal. Ez pedig 23 százalékos növekedést jelentene Ázsiában, míg Észak-Amerikában csupán 5 százalékosat.

A digitális utazási szektor a turizmussal kapcsolatos olyan online tevékenységeket foglalja magában, mint a repülőjegyek, hotelszobák vagy utazások lefoglalása.

Rohanás Ázsia után

Erre a trendre pedig a vállalatok is reagálnak. Az Airbnb nemrég arra kapott tőkét, hogy növelje jelenlétét Indiában, míg az utazási szolgáltatásokkal foglalkozó Ctrip részesedést vásárolt az indiai online utazási irodában, a MakeMyTripben.

A cégek számára a legnagyobb lehetőséget a mobil és online utazási irodák jelentik majd,

ahogy mindkét szegmens részesedése növekedni fog az internetes foglalások területén – mondta Chris Bendtsen, az eMarketer elemzője. Kína kapcsán pedig a nemzetközi turisták növekvő száma különösen kedvező lehetőséget nyújt az utazáshoz kapcsolódó vállalatok számára szerte a világban – tette hozzá.

A vállalatok már készülnek az átalakulásra. Forrás: Origo

A jelenleg tapasztalható elmozdulás fő hajtóerejét a kínai turisták adják, akik általában is egyre többet költenek utazásra, miközben fokozatosan nő a mobilpiac is a világ második legnagyobb gazdaságában. A gazdasági növekedés lassulása ellenére ugyanis

a kínai utazók tavaly 53 százalékkal költöttek többet, mint a megelőző évben

– derül ki a World Travel & Tourism Council adataiból.

Hosszabb távon, az eMarketer jelentése szerint, Kína részesedése a digitális utazási eladásokból 24 százalékra emelkedhet 2020-ig, a jelenlegi 17 százalékos szintről. Ezzel szemben az USA részaránya 32 százalékról 26-ra zsugorodhat a következő négy évben.

Az új generáció

Nemrégiben a Marriott International és a Hurun Report jelentése feltérképezte a 18 és 36 év közötti kínai luxusturisták globális szokásait. A jelentés szerint a vagyonos kínai fiatalok háztartásonként 65 ezer dollárt költenek egy évben turizmusra.

Ezzel együtt 34 ezer dollárért vásárol a kínai Y generáció luxuscikkeket az utazásai során, és átlagosan éjszakánként 500 dollárért szállnak meg hotelekben. A kínai luxusutazók emellett 3-4 havonta mennek külföldre, a legnépszerűbb célország pedig Japán volt 2015-ben.

Európába viszont csak a válaszadók 60 százaléka utazott,

mindazonáltal 65 százaléka tervez ide utat a következő három évben.

Miközben pedig a gazdag kínai fiatalokról kiderült, hogy elsősorban izgalmas élményekre vágynak, amikor elhagyják az országukat, az is világossá vált, mely légitársaságokat kedvelik a leginkább. Ami a törzsutas-programokat illeti, 51 százalékuk választotta az Air Chinát, melyet a China Southern Airlines és a China Eastern Airlines követett. Nemzetközi utazások során pedig 19 százalék szavazott a Lufthansára, kiemelve a változatos európai útvonalakat és a kényelmet.