Még csak 16 évesek, de már vállalkoznak

Doogo a színpadon, diákvállalkozás, AKG
Vágólapra másolva!
Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tanulói múlt szombaton, a FutureGen Üzleti Napokon mutathatták be vállalkozásaikat. A program célja, hogy a vállalkozó szellemű fiatalok szakértők, üzletemberek, és tanácsadó mentorok segítségével, saját vállalkozáson kerseztül ismerjék meg az üzleti élet alapjait.
Vágólapra másolva!

A szombati rendezvényen öt perces előadásokkal mutatkoztak be a szeptemberben alakult diákvállalkozások. A bemutatott cégeket szakértő zsűri értékelte, amelynek tagjai Magyarország legsikeresebb üzletemberei közül kerültek ki. A tanácsadók között volt Oszkó Péter (OXOLabs), Ács Zoltán (Design Terminál), Farkas Zsuzsa (WAMP), Sümegi László (Burger King), Kürti Tamás (Kürt Akadémia) és sok más sikeres vállalkozó, szakértő, újságíró és tanácsadó - olvasható az Alternatív Közgazdasági Gimnázium közleményében.

Hangulatjavítástól menekültválságig

A diákvállalkozások arra is jól rávilágítottak, hogy milyen témák foglalkoztatják a mai 16 éveseket. A WannaBe nevű diákcég egyedi fejlesztésű hangulatjavító dobozokkal, a „zsákbamacska" újra értelmezésével lépne piacra, a Doogo egy kiadvánnyal a KoodArcok könyvével oktatná az induló diákvállalkozókat.

A Doogo nevű diákvállalkozás terméke a diáktársakat segíti Forrás: Horvát Éva/FutureGen

A Wanderlust kreatív termékeivel az tudatos utazás élményét tenné izgalmassá, a Next Step diákcég Migrunner nevű társasjátéka pedig a menekültek válságos helyzetét mutatná be az embereknek. Ami biztosan közös mindegyikükben, hogy

egyedi, eredeti ötleteikkel mind olyan problémákra keresik a választ, ami őket igazán foglalkoztatja.

"A diákelőadások egytől egyik nagyon jók voltak, ötletesek, profik, színvonalasok, és legszívesebben elvinném inspirációnak komoly startup versenyekre is" - mondta Boros Regina, az OxoLabs marketing és kommunikációs igazgatója.