A Kika Lakberendezési Kft. januártól mintegy
bruttó 15 ezer forinttal emelte minden alkalmazottja fizetését,
beleértve az eladókat, a háttérszemélyzetet és a középvezetőket is - írja a Napi.hu.
Az áruházlánc ezzel reagált a kereskedelemben tapasztalható munkaerőhiányra. A Kika célja, hogy megtartsa szakképzett dolgozóit, hiszen a bútorértékesítésben egyebek mellett az alapos anyag-, áruismeret, valamint a megfelelő vevőkezelés is kulcsfontosságú.
A Kika célja emellett, hogy gördülékenyebben tudja kiszolgálni a megnövekedett keresletet, hiszen a bútorpiacon jelenleg élénkülés tapasztalható.
A lánc üzleti beszámolójából kitűnik, hogy alkalmazottainak létszámát is növeli: a 2014/15-ös üzleti év során 593 főt foglalkoztatott, míg a dolgozói létszám idén januárra 649 főre nőtt.
Az áruházlánc munkavállalóinak bérköltsége az elmúlt üzleti évben mintegy 1,76 milliárd forintra rúgott, amelyet 148,87 millió forint személyi jellegű egyéb kifizetés egészített ki. A Kika egyes dolgozói úgynevezett forgalmi jutalékot kapnak.
A magyarországi kiskereskedelem körülbelül 3-5 ezer fős munkaerőhiánnyal küszködik, emiatt egyre több nagy üzletlánc dönthet a bérfejlesztés mellett. Az
Auchan például tavaly októbertől átlagosan 10 százalékkal emelte áruházi dolgozói fizetését,
mintegy 1,2 milliárd forintnyi ráfordítással.
A Tescónak 20 700 alkalmazottja van Magyarországon. A brit multi Magyarországon nyáron egymilliárd forintot költött bérfejlesztésre. Volt olyan dolgozó,
akinek 12 százalékkal is megugrott a fizetése.