A betépett vacsora az új Rolex

Brazília, Marihuána Menet
Brazilok tüntetnek a legális státuszért
Vágólapra másolva!
Kaliforniában egyelőre nem legális a rekreációs, azaz recept nélkül és nyilvánosan elérhető marihuána, bár idén ősztől erre számítanak. Oregonban, Alaszkában, Washingtonban és Coloradóban azonban igen. Egy Los Angeles-i séf mégis úgy kezeli a kreációiban a kábítószert, mintha csak kakukkfű lenne.
Vágólapra másolva!

Chris Sayegh-nek hívják, szereti, ha úgy emlegetik, „The Herbal Chef”, azaz gyógyfüves, már csak azért is, mert ennek rövidítése THC, írja a Fast Company. A célja az a finom, érzékeny különbség, amely, mint mondani szokás, csak megbolondítja, de azért meg nem őrjíti a tálat. Azt nem mondhatni, hogy kispályán próbálkozik: a menü körülbelül és jellemzően a kacsamáj-pácolt lazac-gránátalmaszorbet tengelyen mozog.

A hasonlóan kísérletező kedvű kollégáival egyetértésben azt vallja, hogy

a kábítószer ebben az esetben csak kiegészítő az ételhez.

Mint egy pohár vörösbor.

Brazilok tüntetnek a legális státuszért Forrás: AFP / Brazil Photo Press / Gabriel Soares

Sayegh lazasága nagyon céltudatos. Azt például egyátalán nem támogatja, hogy más kábítószert próbáljanak ki az asztalánál, sőt azt sem, hogy a vendégek elszívjanak egy jointot.

A mariskás cigitől ugyanis kevésbé érzik az ízeket,

sérül az egységélmény. Az ő célja az, hogy minden falattal módosuljon a tudat. Finoman.

A kalandos vacsorákat, körülbelül hatot havonta, lakáséttermekben vagy rendezvényeken főzi meg, a jegyárak 300-500 dollár között mozognak, de ha szponzorált az esemény, a vacsi ingyenes. A trendet jól jelzi, hogy a séf üzlete 400 százalékot növekedett az elmúlt négy hónap alatt.

Gondolunk a nem hardcore füvezőkre is

Coloradóban a Mason Jar Event group kultúrközösségnek mondja magát ugyancsak Coloradóban, fő szervezőelve a barátság: nyaralás, buli, bármilyen esemény, ha embereket köt össze. A szervezett vacsorák két irányban haladnak fűtémában:

közös étkezések már kannabiszismerőknek, illetve a kannabisz iránt még csak érdeklődőknek.

A séf, Hosea Rosenberg vacsorasorozata olyan népszerű, hogy nem ritkán 10 cég is jelentkezik szponzornak, valamennyien a marihuanaszektor egy-egy területéről. A Mason Jar épp most dolgozza ki egy jövő évi, 5000 főnek szervezett vacsora tervét.

Gyermekek elől elzárva tartandó Forrás: Origo

Csemegézz és állj be

Azok a szakácsok, akik fejest ugrottak a kísérletezésbe, nem találták fel a spanyol viaszt, de fontos érteni, hogy nem is az űrsütit fejlesztették tovább. A marihuánával átitatott csemege sok változata régóta ismert Amerikában. Gumicukrot, kemény cukorkát, nyalókát, italokat, még a beef jerkynek nevezett szárított húscsíkot is infuzionálják. A Headset, egy seattle-i kannabiszadat-elemző startup szerint ma már az eladások akár 7 százaléka az élelmiszeriparral kötött frigyből származik: marihuánás grillázs, méz, ízesített cukor, sütőolaj hódítja meg a polcokat.

Hard, hard, hard candy Forrás: Origo

A feszült anyuka megérdemli

A Stillwater menta-, zöld- és feketetea, ultra alacsony kannabisztartalommal. Na ez az igazi infúzió. Égés híján nincs dekaroxilezés, nem szabadul fel széndioxid, így ha valahol, itt kacsintás nélkül igaz, hogy a marijuana gyógynövény, nem pedig kábítószer. (Hiszen a Wikipédia is azt írja, hogy tejbe keverve azért kicsit erősebb az élmény.) A tea marketinges fókusza ezért nem a lazulás, hanem a lazulni vágyó dolgozó értelmiség, azon belül – és ez sem irónia! – kifejezetten az édesanyák. „A jelenlegi piac egyáltalán nem szolgálja ki a nőket” – mondta valaki a cégnél. Ez olyan üzleti modell, ahol a mikrodózis a lényeg: egy adag tea ahhoz épp elég füvet tartalmaz, hogy a stressz eltűnjön, de az anyukák mégis észnél vannak, amikor kell. Nagyot tud dobni ezen a piacon, aki a személyre szabott arányok felé fordul, ez még felfedezésre váró terület.

A denveri Dixie Elixirs infuzionált ínyenc édességeket és italokat forgalmaz. Két év alatt 25-25 százalékkal bővültek, megnyitották a hetedik üzletüket, többet Coloradón kívül. A legnépszerűbb termékük az elixír, a második a listán a gourmet csokoládé. Az ügyvezető szerint rövid idő múlva megjelenik egy új célcsoport, akik a delikát, különleges és persze drága termékek felé fordulnak. Mert, mint mondja, mindenki szívesen harap bele a fényűző finomságba. Persze, be lehet kapni egy-egy bogyót, de abból hiányzik a lélek. Ha az ember élményre vágyik, nem fog lemondani az ízekről.