A magángépek a brexit után is szárnyalnak

magángép magán repülő
Private jet in the clouds, computer illustration.
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, a magánrepülésben utazó vállalkozások továbbra is igen eltökéltek, még a brexittel kapcsolatban fellépő bizonytalanságok ellenére is. Jóllehet London számukra is igen fontos központ, a szektor cégei mégsem estek kétségbe.
Vágólapra másolva!

London immáron 3-400 éve üzleti csomópont, vagyis a város fontossága nem szűnik meg egy csapásra – nyilatkozta a CNBC-nek a VistaJet alapítója és elnöke, Thomas Flohr.

A brexit-népszavazás komoly és azonnali hatást gyakorolt a légiközlekedési iparágra, ahogy a nagyobb cégek, mint az easyJet, a Lufthansa vagy az IAG kétszámjegyű veszteségeket szenvedtek el a részvénypiacon. Ezt egyrészt a csökkenő brit kereslet indokolta, másrészt az azzal kapcsolatos félelmek, hogy veszélybe kerül az a meglévő egyezmény, amely biztosítja a szabad repülőutakat a kontinens egészén.

Mindazonáltal a magánrepüléssel foglalkozó társaságok is hasonlóképpen aggódhattak, elsősorban a hozzáféréssel, illetve az esetlegesen megemelkedő adókkal és fokozódó bürokráciával kapcsolatban.

A hely változhat, a márka marad

A VistaJet, amely több mint 50 Bombardier magángépből álló flottát üzemeltet fix helyárakkal, már korábban igyekezett felkészülni a brit népszavazás minden lehetséges kimenetelére. Flohr jelezte, amennyiben át kell tenniük a székhelyüket a kontinentális Európába, az

semmilyen negatív hatással nem jár majd a vállalat teljesítményére nézve.

„Úgy gondolom, a márka továbbra is ugyanaz marad, függetlenül attól, hogy Párizsban, Frankfurtban, New Yorkban vagy Londonban kötünk ki végül" – tette hozzá.

A magángépek a brexittel is elbírnak Forrás: Image Source/© Image Source, all rights reserved./Raphye Alexius

Ráadásul Flohr jelezte, manapság az üzletük igencsak virágzik, mivel a vállalatok vonakodnak felvenni a mérlegükbe egy 50 millió dolláros repülőgépet.

Fő a nyugalom

A legendás befektető, Warren Buffett kezében lévő NetJets volt a szektor másik vállalata, amely beszámolt a CNBC-nek a brexit utáni helyzetről. A cég európai vezérigazgatója, Marine Beveridge úgy nyilatkozott, ezen a ponton még igen nehéz felmérni a hatásokat, ő maga mindenesetre nem aggódik.

Ebben a pillanatban igencsak szép repülési volument tudhat magáénak a cég, mi több, meg is lepte őket, hogy

a június az év eddigi egyik legerősebb hónapja volt.

A vállalatnál tudomásul veszik, hogy London továbbra is a NetJets európai üzletágának egyik legfontosabb helyszíne lesz. A vezérigazgató azonban jelezte, nem a brit főváros az egyetlen kiemelt hely, és Európa más részein is megvannak a növekedési lehetőségeik.

Beveridge hozzátette, a NetJets működéséből adódóan az sem jelent majd komolyabb változást, ha az ügyfeleik egy jelentős része elhagyja Londont. Abban az értelemben kiemelt szereppel bír a brit főváros, hogy számos ügyfelük ott tartózkodik, ami több ezer utat jelent oda és vissza. Mindazonáltal – mondta a vezérigazgató – nem szükségszerűen kell Londonban lenniük, gond nélkül működhetnek Frankfurtban vagy Párizsban is.