Gyorsan bővülő vagyonok! Erre lőnek most a bankok

öröm hangulat siker fiatalok ugrás feldobott nyereség teljesítmény
Vágólapra másolva!
Az Y generáció egyre inkább olyan pénzügyi erővel bír, amellyel számolni kell. A bankok pedig igyekeznek különböző módokon lecsapni a lehetőségekre, noha nem könnyű kielégíteni a nemzedék pénzügyi igényeit. Preferenciáik azonban nem elhanyagolhatóak, mivel a következő években hatalmas vagyongyarapodás áll előttük.
Vágólapra másolva!

A globális vagyon mintegy tizede, vagyis 16,9 ezermilliárd dollár van az Y generáció tagjainál – derül ki a BCG Global jelentéséből. Ráadásul ez a szám 2020-ig jelentős mértékű növekedéssel 35,3 ezermilliárd lehet. Ez pedig azt jelenti, hogy az 1980 és 2000 között születettek vagyona kétszer olyan gyorsan bővül majd, mint a globális átlag.

Régiós érdekesség, hogy

a nemzedék Kelet-Európában birtokolja a legkisebb mértékű vagyont,

csupán 0,5 ezermilliárd dollárt. Ezzel azonban arányaiban nem állnak rosszul a térség fiataljai, mivel a régió teljes vagyonának 14 százalékát tudhatják magukénak. Összehasonlításként, az élen az ázsiai csendes-óceáni térség (nem számolva Japánt) áll, ahol az Y generáció 5,8 ezermilliárdos vagyont birtokol, ami a teljes összeg 16 százaléka.

Új világ, új lehetőségek

Ez világszerte hatalmas lehetőségeket jelent a pénzügyi menedzsereknek is. A bankok és a vagyonkezelők ugyanis hagyományosan tőkeerősség és eszközallokáció szempontjából osztályozzák az ügyfeleiket, de egyre inkább elmozdulnak olyan kategóriák felé is, mint a nők vagy az Y generáció – írja a Business Insider. Sokan észrevették ugyanis, hogy érdemes ezen csoportok különleges igényeire fókuszálni.

Alkalmazkodni kell tehát a csoportok elvárásaihoz. Az Y generáció tagjai például

előnyben részesítik az átláthatóságot, illetve a fair és alacsony díjazásokat,

amikor privátbanki szolgáltatásokat vesznek igénybe – derül ki a BCG kutatásából. Ezzel együtt ezen nemzedék erősen preferálja a digitális ajánlatokat, és sokkal inkább tartja a kapcsolatot például Skype-on a menedzserekkel, mint személyesen. Az elvárásaik között szerepel még az online platform, illetve a valós idejű befektetési tanácsadás Twitteren és Facebookon.

Egyre nagyobb pénzügyi szereppel bírnak a fiatalok Forrás: 123rf.com

Azon bankok, amelyek igyekeznek megfogni ezt a lehetőséget, egyrészt a belső működésük átalakításával, másrészt célzott felvásárlásokkal reagálnak. Egy banknak ugyanis 18–24 hónap szükséges, hogy kifejlesszen új digitális platformokat és alkalmazkodjon azokhoz – mondta Anna Zakrzewski, a BCG szakértője. A probléma ezzel az, hogy mire a termék elkészül, lényegében máris elavultnak számít.

Igények és stratégiák

Ezen a ponton jönnek be a képbe a pénzügyi technológiában utazó, úgynevezett fintech cégek. Számos, az Y generáció igényire fókuszáló vagyonkezelő startup indult be ugyanis az elmúlt öt évben, mint az Acorn, a Betterment, a Wealthfront vagy a SigFig. Ezek a cégek kifejezetten az Y generáció preferenciáinak kielégítését célozzák meg, olyan elemekkel, mint az alacsony költségű befektetések, az online platformok vagy az automatizált kockázati profil kalkulációk.

A vagyonkezelők pedig növekvő számban vásárolják fel ezen cégeket, vagy lépnek partnerségre velük.

Ez sok esetben mindkét félnek jó,

hiszen a nagyobb pénzintézetek be tudják csatornázni a startupok megoldásait, miközben biztosítani tudják számukra jelentős ügyfélkörüket. A jelentősebb akvizíciók közé tartozott, amikor a Blackrock megvette a FutureAdvisort.

Az Y generáció tehát olyan piacot jelent, amely mellett már nem lehet elmenni, és úgy tűnik, a bankok egyre inkább meg is ragadják a nemzedékben rejlő lehetőséget.