Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Hódításra készülnek a kínai márkák

made in china Kína
A woman talks on a phone at a shop counter in Beijing on June 18, 2009 with a huge logo saying "Made in China" on the wall. The World Bank raised its forecast for 2009 growth in China, citing a massive public spending drive that offset weak exports, but warned it was too soon to declare an end to the crisis. AFP PHOTO / LIU Jin / AFP / LIU JIN
Vágólapra másolva!
Felpörögtek a kínai cégek az elmúlt hetekben, és egyre több üzletet kötnek vagy terveznek külföldön. A közelmúlt felvásárlásai pedig a hirdetési óriáscég, a WPP vezérigazgatója szerint akár az első ütemét is jelenthetik egy jelentősebb terjeszkedési hullámnak.
Vágólapra másolva!

Martin Sorrell, a WPP vezérének nyilatkozata azután érkezett, hogy az elmúlt időszakban számos nagy értékű üzlet lehetőségét is bejelentették – írja a CNBC. Az Anbang kínai biztosítási cég például 13,2 milliárd dollár körüli összegért venné meg a Starwood Hotels & Resorts Worldwide szállodaüzemeltető társaságot, ami a kínai vállalat eddigi legnagyobb külföldi üzlete lenne a globális ingatlanpiacon.

Jelenleg azt látjuk, hogy a vállalkozók és a magánszemélyek által irányított kínai cégek igencsak agresszívan igyekeznek fellépni a világpiacon, miközben az állami vállalatok talán nem mozdulnak olyan gyorsan, mint ahogy a vezetés azt akarná – tette hozzá Sorrell.

Csak a kezdet

Ezt a trendet erősíti meg az is, hogy januárban a Dalian Wanda Group 3,5 milliárd dollárért vette meg az amerikai Legendary Entertainment filmstúdiót. Decemberben pedig az Alibaba Group Holding jelezte, hogy az SCMP Group kiadó médiaeszközeit, köztük a South China Morning Post újságot is.

Az Alibaba is a legerősebbek egyike Forrás: AFP/Str

Ezek az üzletek pedig

globálisan is igen jelentősek,

általában készpénzesek, mégpedig erős értékeltségek mellett – jelezte a WPP vezetője.

Ráadásul a kínai cégek a saját hátországukban is lendületesen terjeszkednek, ahogy egyre versenyképesebbnek bizonyulnak amerikai társaikkal szemben. Ez utóbbiak erejét ugyanis – emelte ki Sorrell – gyakran az erős dollár is visszafogja.

Bűvös listák

A vezérigazgató megjegyzései a WPP által kiadott jelentés mellett érkeztek, amely összegyűjtötte a legértékesebb kínai márkákat. A lista élénk a technológiai óriás Tencent Holdings áll 82,1 milliárd dolláros értékkel. A top 100-as listán szereplő márkák összesített értéke eléri az 500 milliárd dollárt is, amely 13 százalékos erősödést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest.

Az idei top 10-es lista

izgalmas keverékét adja a technológiai és pénzügyi vállalatoknak,

olyan szereplőkkel, mint a második China Mobile, a harmadik Alibaba Group, az ICBC vagy a Ping An Insurance.

Nem mellékesen a 100-ból 51 társaság piacorientált vagy nem állami cég – jelezte Sorrell. Külön érdekesség, hogy másik WPP-jelentésből az is kiderült, hogy márkák globális top 100-as listájáról 14 kínai.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről