A kudarc oké, a várakozás fölösleges

Jacob Araptany, 3000 akadály, atlétika, Rio 2016, olimpia
Igen, az akadály alig várja, hogy találkozzunk a pályán (Jacob Araptany az idei olimpián)
Vágólapra másolva!
Két dolog biztos a vállalkozásban: hosszú munkaórák és a nagy pénzügyi kockázat. De hát ez az ára az önállóságnak. Így aztán kiemelten fontos eltalálni a jó pillanatot? B$$$hit, mondja egy egészen fiatal vállalkozókkal foglalkozó inkubátorház alapítója.
Vágólapra másolva!

„Egyszerűen bele kell vágni. Sem levizsgázni nem kell hozzá bármiből, sem egy raklapnyi pénz” – mondja a Wired cikkében az extrém zsenge korú startuppereket is befogadó Entrepreneur First (elsősorban vállalkozó) inkubátorház egyik alapítója, Alice Bentinck. Ez a program dédelgette a piacra a Twitter által felvásárolt Magic Pony nevű céget, Bentinck pedig online kurzust is indított Code First: Girls címen, ezen nem meglepő módon egyetemista nők tanulhatnak meg kódolni.

Igen, az akadály alig várja, hogy találkozzunk a pályán (Jacob Araptany az idei olimpián) Forrás: NBC

A startupszakértők szerint az teljesen lényegtelen, mennyire lesz nehéz menet betörni a piacra.

Az időnkénti bukdácsolás, néhány nagy pofon egyenesen része a munkaköri leírásnak.

Arra kell koncentrálni, mit tudok adni a piacnak, amit más nem? Milyen készségeim különböztetnek meg mindenki mástól?

Evan Williams, a Twitter társalapítója például podcastapplikációt fejlesztett Odeo néven, amely 2007-ben be is dőlt, röviddel az után, hogy az Apple elindította a sajátját. Szép lett volna a 140 karakteres világsiker mellett egy saját rádió, de nem jött össze. Ront ez bármit a Twitter eredményein, beágyazottságán, népszerűségén, nyereségességén? Aligha. Az meg legfőképpen

soha ne bátortalanítson el senkit, ha a siker nem jelentkezik azonnal. Ellenkezőleg,

szinte az a gyanús, ha az első ötlet beüt. Nem szabad ötletfixáltnak lenni. Itt van például az applikációkon belüli promócióval foglalkozó Tapdaq, ennek alapítója, Ted Nash 12 évesen hozta létre az első vállalkozását. Mint sejthető, a kettő között tett néhány vargabetűt. Az már mind emlék, ez a startup pedig valóság.

Kylie Jenner 19 évesen alapított céget és saját márkát Kylie Cosmetics néven Forrás: Origo

Bentinck szerint az alábbi három területen viszont hibátlanul kell teljesíteni, ha valaki komolyan gondolja:

menedzselni a csapatot, menedzselni az ügyfeleket, és pontosan tudni, mit akarnak a vásárlók.

Ami pedig a szinte még gyerek vállalkozókat illeti, sőt a legtöbbjük példáján jól látható, rég nem kérdés, hogy technológia nélkül a jövőben egyre kevésbé lehet majd boldogulni.

Aki erősebb és esélyesebb akar lenni a piacon, az tanuljon meg kódolni.

Bárkit és bármilyen profillal masszív lépéselőnyhöz juttat. Aki pedig tényleg nem bír magával 16 évesen, és belső szüksége céget alapítani, az legyen szenvedélyes és ezer viharon át is kitartó.