A közösségi média átalakítja a toborzást

A felgyorsult világ hatása gyermekeinkre – mennyire szól bele a Facebook csemetéink életébe?
gyerek, család, közösségi média, internet, facebook
Illusztráció
Vágólapra másolva!
Innovatív megoldások válthatják a hagyományos eszközöket a munkaerő toborzásban, különösképp a fiatal munkavállalók, elsősorban az Y és a Z generáció tagjainak felkutatásában, mivel alkalmazkodni kell a médiafogyasztási, tájékozódási szokásaikhoz.
Vágólapra másolva!

A toborzás során az egyik legnagyobb kihívást az Y generációs munkaerő elérése jelenti Lajkó Erika, a Bunge Zrt. HR-vezetője szerint. A HR Festen tartott előadásában elmondta, hogy

a klasszikus toborzási módszerekkel nagyon nehéz eredményt elérni,

hiába dobnak be az ennek a korosztálynak fontos hívószavakat, mint csapatmunka, munkakörülmények vagy például a munka-magánélet egyensúlya.

Az Y generáció tagjai 1980 és 1999 között, míg a Z generáció tagjai a 2000 után születettek.

Fontos felismerés volt az is, hogy a keresleti piacon a munkáltató márkává válik, a pozíció pedig termékké” – mondta Lajkó Erika.

Elvárások egy adott pozícióhoz

A cég három munkahely betöltésére kapott megbízást az agrárkereskedelmi divíziójuktól. „Szerettünk volna olyan fiatalokat felvenni, akik magabiztosan beszélnek angolul, képesek gyorsan tanulni, valamint proaktív személyiséggel rendelkeznek. És persze azt se bántuk volna, ha némiképp érdeklődnék az agrár világ iránt. Alapvetően a munkakör célja az, hogy olyan tradereket neveljünk ki, akik képesek önállóan árazni agrár termékeket és a kereskedelmi feladatok is ellátni” – mondta Lipcsei Kornélia, a cég HR Business Partnere.

A közösségi médiában kutatják a fiatalokat

A Bunge az Isobar marketingügynökség segítségével arra jutott, hogy

a pályakezdő fiatalok eléréséhez személyesebb toborzási eszközt kell keresniük.

„A leghatékonyabban a közösségi térben tudjuk elérni őket, s a videó erre a legalkalmasabb eszköz. A kutatási adatokból világossá vált, hogy mindent meg kell mutatnunk benne, ami az Y generáció számára fontos lehet a céggel és az adott munkakörrel kapcsolatosan, hiszen ez mind-mind döntő fontosságú” – mondta Tőzsér Máté, az Isobar szakembere.

A toborzó videót körülbelül 20-20 ezren látták a Facebookon és a YouTube-on, a végeredmény pedig kézzelfogható volt, hiszen mindhárom pozícióba találtak megfelelő munkavállalót. „Nagy fejtőrést okoz a vállalatoknak napjainkban a toborzás, azonban egyértelműen látható, hogy

ugyanis már az okostelefonok digitális világában szocializálódtak, így ezen a felületen kell a megfelelő időben, s megfelelő mondandóval eljuttatnunk az üzenetünket ahhoz, hogy azok célba érjenek” – mondta Lajkó Erika.