Menő szakma még a virtuális asszisztens? Szavazzon!

elfoglalt
Igény éppenséggel volna rá
Vágólapra másolva!
A szabadúszás lehetőségeiről szóló minden magára valamit adó cikkben feltűnik egy rejtélyesen általános megnevezés: a virtuális asszisztens. Valójában semmi talányos nincs a dologban. Általános, mert ez a területe: ha a feladat kivihető, ha a megrendelő megadja az árát, csúcs a csillagos ég, a virtuális asszisztens ebben a metszetben bármit elintéz.
Vágólapra másolva!

A virtuáis asszisztens a személyi asszisztens 2.0-ás verziója. Nem sertepertél a megrendelő körül, jellegzetes távmunkaforma. Vállalkozó, aki online dolgozik, hivatásszerűen és profin intéz adminisztratív, technikai vagy kreatív feladatokat. A leggyakrabban kisvállalkozások a megrendelői.

Bármit

A szolgáltatás nem olcsó, de az iparág divatos. És nagyon passzol a startupkultúrába. Fel is virágzott ez a terület. Az ilyen vállalkozások általában a terület elsője, a Magic Assistant klónjai, írja a techinasia.

A Magic sms-ben veszi fel a megrendelést, azaz kapja a feladatot, a deluxe verziója, a Magic+ állítólag 2015-ben 100 dollárt kért egy óráért. Ezért viszont tényleg szinte bármit megtesz, míg az alapszolgáltatásban listáról lehet kiválasztani a feladatokat, amelyeknek szabott áruk van.

Ez a bármi lobbantotta be a virtuális asszisztensvállalkozások piacát, de ez szabja a korlátját is.

Az on-demand szolgáltatások, mint az Uber vagy az Airbnb, minőség, következetesség és gyorsaság triatlonjában versenyeznek. Ha azonban az üzleti modellben alapfunkció a bármi, ott

óriási tér marad a hibáknak.

Azoknak a főként dél-ázsiai startupoknak, amelyek egymás után esnek össze – YesBoss, HeyKuya, Bemala, Djenee – az esetek 60-80 százalékában ebbe törött bele a bicskájuk. Túl sok volt a váratlan akadály. Dugóba kerültek, nem volt termék a boltban, nem volt termék raktáron.

A virtuális asszisztensnek beszállítók és üzletek egész légiójával kell kapcsolatban állnia,

az iparágaknak se szeri, se száma – ne feledjük, bármilyen megrendelést teljesít. Rendszerhálózatot kell tehát kialakítani, anélkül nem tájékozott a nyitvatartásban, a készletekben. Ez viszont roppant munkás.

Van kiút?

Vagy vegyünk egy másik on-demand profilú vállalkozást, a Food Pandát. Pontosan kirajzolható, hogy éttermekkel kell együttműködnie, ki is építette a kapcsolati hálóját. Az elérhetőség és a készlet így kiszámítható és kezelhető.

Igény éppenséggel volna rá Forrás: --

A virtuális asszisztenscégek elég gyakran a többi on-demandhoz fordulnak –

ez azonban komoly problémákat vet fel az árazásban,

hiszen azok maguk is profitra mennek. És úgy tűnik, a felhasználók és ügyfelek is szívesebben fordulnak a specializálódott vállalkozásokhoz, mint ehhez a „bármit, de azt nyögve-nyelve” arculathoz.

A lap a Magicet is megkérdezte, tapasztalt-e hasonló problémákat. Állítólag igen, de részletekbe nem bocsátkoztak. Csapatuk elég motivált az innovációban ahhoz, hogy megtalálja a kiutat, mind operatív, mind szoftverszinten, mondták. Pillanatnyilag az üzleti modellt is átalakítják, most az óránként 35 dolláros megoldást tesztelik.

Azért kíváncsiak vagyunk, lát-e ebben fantáziát a magyar kkv-szektor. Önök mit gondolnak?

Szavazzon!

Rendelne virtuális asszisztenst?

Szavazzon!

És hogy látja az ilyen startupok jövőjét?