Új irány az e-kereskedelemben

online shopping bevásárlás vásárlás
e-kereskedelem vásárló internetes
Vágólapra másolva!
A kiskereskedelem fordulóponthoz ért: a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagyrésze – állapítja meg a teljesítményalapú hirdetési piacon aktív Criteo a mobil kereskedelemről készített 2016. első félévére vonatkozó jelentésében.
Vágólapra másolva!

A jelentés betekintést nyújt a fogyasztók vásárlási szokásaiba, és előrejelzést is tartalmaz a mobil kereskedelem globális jövőjére nézve. Rámutat arra, hogy tovább nő a mobileszközök használata és azok a kiskereskedelmi vállalatok, amelyek felismerik ezen trend nyújtotta lehetőségeket, sikerre számíthatnak a soron következő kiemelt vásárlási időszakokban.

„Magyarországon minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik – okostelefonon vagy tableten. Magyarországon az m-kereskedelem növekedése várható az elkövetkezendő években, ahogy Németországban is történt az elmúlt néhány évben. Az okostelefonok már jelenleg is az m-kereskedelem legfontosabb eszközei, és szerepük az egész e-kereskedelmi területen tovább nő. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak" - idézte a cég témában kiadott közleménye Alexander Gössweint, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatóját.

A mobil vásárlás dominanciája

Tovább nő az asztali gépen vagy mobileszközön keresztül az interneten böngészők és vásárlók száma, és több tranzakciót rögzítenek mobileszközön, mint a hagyományos internetes csatornákon.

2016. első fél évében

a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalatainak mobil eladásai 17 százalékkal nőttek

az egy évvel korábbihoz képest, így

arányuk jelenleg 46 százalék

az összes e-kereskedelmi tranzakción belül. Kelet-Közép-Európában a piacvezető kiskereskedelmi cégek mobil részesedése 25 százalék. Japánban és az Egyesült Királyságban már nagyobb értékesítési forgalom zajlik mobileszközökön, mint asztali gépeken. A mobil csatorna kiskereskedelmi tranzakciókon belüli részesedése

Brazíliában, Ausztráliában és Franciaországban nőtt a legjobban.

Okostelefon-központú vásárlók

Az okostelefon, – mint preferált vásárlási eszköz – pozícióját tovább erősíti a tranzakciók lebonyolítását egyszerűsítő funkciók továbbfejlesztése, mint például az ujjlenyomat-felismerés. A mobilbarát kiskereskedői weboldalak számának bővülésével a mobil tranzakciók száma is nő.

Most először fordult elő, hogy a mobil alkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán Forrás: Dreamstime

Az okostelefon-központú célközönség eléréséhez minden kiskereskedelmi cégnek érdemes az alkalmazáson belüli vásárlást és a mobil internetet is lefedő, mobilközpontú marketingstratégiát kidolgoznia.

Most először fordult elő, hogy minden globálisan jelentős piacon a mobil tranzakciók többsége okostelefonon zajlott.

A jelentés rangsort állított fel a mobil csatorna kiskereskedelmi tranzakciókon belüli részesedése alapján. Kiderült, hogy a konverziós arány a legtöbb mobilbarát webhellyel rendelkező országban (Japán, Egyesült Királyság és Dél-Korea) volt a legmagasabb.

A fejlett alkalmazások nagyobb költést generálnak

A legnagyobb kiskereskedelmi cégek

ötletes, könnyen kezelhető és hasznos vásárlási alkalmazásokat fejlesztenek annak érdekében,

hogy a fogyasztók gördülékenyen hajthassanak végre tranzakciókat mobileszközön is. Az olyan jellemzők, mint

  • a kezdőképernyőn való elhelyezés,
  • az azonnali betöltés,
  • az offline tartalom,
  • a „push" értesítések,
  • a személyre szabás és
  • a natív funkciókhoz biztosított hozzáférés

gazdagabbá és vonzóbbá teszi a vásárlási élményt a fogyasztók számára. A gazdag funkcionalitású környezetet, és több eszközön is egységes, következetes és releváns élményt nyújtó márkák

jó eredményeket érnek el az ügyfélmegtartás és a konverzió terén.

A fejlett mobil alkalmazással rendelkező kiskereskedelmi cégeknél 2016. második negyedévében a mobil ügyletek 54 százalékát generálták alkalmazáson belül, szemben a 2015-ös 47 százalékkal.
Az alkalmazásokban jóval több a lezárt ügylet, mint más digitális vásárlási csatornán, a konverziós arány pedig a mobil internet esetében megszokott érték háromszorosa.

Már Magyarországon is minden ötödik e-kereskedelmi ügyletet mobil eszközről indítanak Forrás: Dreamstime

Most először fordult elő, hogy a mobil alkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán: a vásárlók az alkalmazásokban átlagosan 127 dollárt költöttek, szemben az asztali gépen költött 100 dollárral és a mobil interneten forgalmazott 91 dollárral. A fejlettebb mobil alkalmazások tulajdonosai 90 százalékkal több konverziót értek el, mint az ilyen téren kezdő kiskereskedelmi cégek.

A mobil kereskedelem 2016. első félévi állapotáról készített jelentés (Criteo H1 2016 State Of Mobile Commerce) teljes szövege innen tölthető le.