Vége a mínuszos éveknek a multiknál

Auchan, Szupermarket, áruház, vásárlás, hipermarket
Vágólapra másolva!
A kereskedelmi üzletláncok már nem mínuszos adatokkal zárják üzleti éveiket. A kereskedelmi törvény azt mondja ki, hogy a napi fogyasztási cikkeket árusító kiskereskedelmi áruházlánc, aminek nettó árbevétele két egymást követő üzleti évben mindkét esztendőben eléri a 15 milliárd forintot és adózott eredménye mindkét időszakban nulla, vagy negatív, a második üzleti év beszámolójának elfogadását követően köteles lehúzni a redőnyt.
Vágólapra másolva!

Korábban felmerült, hogy 2018-tól be lehet bezárni azt az 50 milliárd forintnál nagyobb árbevételű áruházat, amely két egymást követő évben papíron veszteséget mutat ki.

A Lidl már évek óta pluszban zárja az üzleti éveit Forrás: AFP/Thomas Lohnes

A blokkk.com szerint viszont a 2014. végén módosult a kereskedelmi törvény azt írta elő, hogy a napi fogyasztási cikkeket értékesítő kiskereskedelmi áruházlánc, melynek nettó (áfa nélkül számított) árbevétele két egymást követő üzleti évben mindkét esztendőben eléri a 15 milliárd forintot (tehát nem az 50 milliárdot) és adózott eredménye mindkét időszakban nulla, vagy negatív (így nem eredményes), a második üzleti év beszámolójának elfogadását követően köteles lehúzni a redőnyt, pontosabban napi fogyasztási cikket nem árulhat -írja a blokkk.com.

Elektronikus Beszámoló Portál, érték: milliárd forint, teljes üzleti év adózott eredménye Forrás: blokkk.com


A portál szerint azért is suta az egész szabályozás, hiszen ha valaki adófizetést akar kerülgetni, legfeljebb minden második esztendőben talicskázik egy kis pénzt a központi költségvetésbe. Persze az adófizetés közös érdek, hiszen kell a bevétel a büdzsének.

Felpörgött a ruhavásárlás

A KSH legutóbbi adatai szerint júniusban a kiskereskedelmi forgalom 5,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

A növekedést leginkább a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletek forgalmának 9,7 százalékos emelkedése táplálta az előző havi 6,8 százalék után.

Különösen megélénkült a textilek és ruházati termékek, valamint a bútorok és műszaki cikkek eladása:

az előbbi 15,4, az utóbbi 9,5 százalékkal emelkedett az előző havi 13,8, illetve 6,4 százalék után.

A webáruházak sem panaszkodhatnak

Visszatért az internetes és csomagküldő szolgálatok lendülete is, júniusban ismét 33,7 százalékos éves növekedést mért a KSH a májusi 18,4 százalékot követően. Emellett 8,7 százalékkal nőtt a gyógyszerek és gyógyászati termékek forgalma, de a májusi 11,9 százalékról 2,5 százalékra lassult az illatszerek eladása a szezonálisan igazított adatok szerint. A számítástechnikai és egyéb iparcikkek kereslete továbbra is 3 százalék feletti növekedést mutatott. Harmadik hónapja csökkent - júniusban 7,5 százalékkal - a forgalom a használtcikk üzletekben.

Sokat költünk élelmiszerre Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4, százalékkal nőtt a forgalom, ezen belül az élelmiszerek eladása átlagon felül, 3,7 százalékkal nőtt, az italok és dohánytermékek értékesítése viszont csak 2,5 százalékkal.

Júniusban az országos kiskereskedelmi forgalom

46 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben,

38 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16 százaléka az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma 808 milliárd forint volt júniusban.