Varga: A magyar buszgyártás számít Tarlós Istvánra

Varga Mihály pénzügyminiszter
Varga Mihály
Vágólapra másolva!
Varga Mihály szerint a budapesti buszbeszerzés a főváros ügye, a főváros közgyűlésének kell döntenie, de a magyar buszgyártás számít Tarlós Istvánra. Már készül a nemzeti buszgyártás felvirágoztatásának programja, a sikeres magyar buszgyártás nemzetgazdasági érdek.
Vágólapra másolva!

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a társminisztériumok bevonásával hamarosan kidolgozza a nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló lépéseket, amelyeknek köszönhetően több év alatt több ezer új munkahely jöhet létre, a költségvetési többletbevétel pedig éves szinten elérheti a 30-40 milliárd forintot - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

A buszgyártás számít Tarlósra, de a közgyűlés dönt

Varga Mihály a budapesti metrópótló buszokkal kapcsolatos kérdésre kifejtette, ez budapesti ügy, a fővárosi közgyűlésnek kell döntenie róla.

A magyar buszgyártás a miniszter szerint számíthat Tarlós Istvánra,

és Budapest is számíthat a magyar buszgyártásra. Hozzátette, készek a további egyeztetésekre.

A magyar buszgyártás számít Tarlós Istvánra Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

Verseny a külföldiekkel

Szavai szerint a program megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, hozzájárul a hazai gyártók versenyképességének növekedéséhez, elősegíti, hogy a magyar gyártók minőségben és kapacitásban képesek legyenek felvenni a versenyt a külföldi cégekkel, továbbá lendületet ad a közösségi közlekedés fejlesztésének is. A miniszter bejelentette azt is, hogy

a kormány elfogadta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kidolgozott nemzeti autóbuszgyártás cselekvési programjáról szóló előterjesztést.

Nemzetgazdasági érdek

Hangsúlyozta, a kormány határozott törekvése a buszgyártás kiemelt fejlesztése, építve az ágazat hagyományaira, valamint a járműgyártásban elért eredményekre, figyelembe véve a tömegközlekedés igényeit. A program célja a hazai helyi és helyközi közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkjának megújítása, amely azáltal, hogy meghatározó jelleggel hazai gyártású buszokkal kívánják megvalósítani, hozzájárul a gazdaság növekedéséhez és a munkahelyteremtéshez.

A miniszter kifejtette,

az autóbuszgyártás fellendítése nemzetgazdasági érdek, szükség van rá a növekedési lendület megtartásához és az iparpolitika folytatásához,

ami megteremti a hosszú távú növekedés feltételeit.

Varga Mihály szerint a sikeres buszgyártás nemzetgazdasági érdek Fotó: M. Schmidt János - Origo

Évi ezer busz kellene

A közösségi közlekedésben használt buszok átlagéletkora 14 év, de nem ritka - nyolcezerből hozzávetőleg ezer - a 20 évnél többet futott jármű sem - mondta a miniszter.

Ahhoz, hogy 2020-ra az átlagélekor 10 év alá csökkenjen, évente 1000-1200 új busz beszerzésére van szükség.

A hazai gyártói kapacitások már a 2017-ben felmerülő 1200 darabos beszerzési igényt is fedezni tudják a miniszter szerint. Varga Mihály megjegyezte, azokban az országokban, ahol jelentős az autóbuszgyártás, a hazai szükségleteket elsősorban az ottani gyártók járműveivel elégítik ki.

Több busz, több munkahely

A buszgyártás fellendülésének egyik legfontosabb pozitív hatása a foglalkoztatás bővülése lesz. A következő három évben, a beszerezni kívánt mintegy 3000-3500 hazai autóbusz gyártásával több ezer új munkahely jöhet létre a beszállítókat is figyelembe véve. A program megvalósításával a költségvetés a keletkező tőke- és munkajövedelmek hatásaként éves szinten 30-40 milliárd forintos többletbevétellel is számolhat - mondta Varga Mihály.