Vágólapra másolva!
A parlament áldását adta a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására. A 472 milliárd forintos beruházás nagyrészt kínai hitelből fog megvalósulni.
Vágólapra másolva!

Az országgyűlés április 12-én, kedden hozzájárult a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának újjáépítéséhez.

A beruházás várhatóan 472 milliárd forintba kerül, amit 85 százalékban kínai hitelből finanszíroznak.

Kínai-magyar egyezmény

A képviselők 123 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 45 tartózkodás mellett hirdették ki az építkezés kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló, Pekingben, tavaly november 24-én aláírt kínai-magyar kétoldalú egyezményt.

Pireuszból vasúton

A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ennek érdekében

a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát,

amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert.

A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi 8 óráról három és fél órára csökken a Budapest-Belgrád közötti vonatút ideje