Magyarország 155 milliárd forintos hitelt vesz fel

Európai Beruházási Bank, Baranyay László, Varga Mihály
Budapest, 2016. március 7. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (j) és Baranyay László, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke kezet fog a 140 millió eurós hitelkeretről szóló megállapodás aláírásán a Nemzetgazdasági Minisztériumban 2016. március 7-én. Az EIB 140 millió euró kedvezményes hitelt nyújt Magyarországnak a közúthálózat fejlesztésére, modernizálására egy 500 millió eurós hitelkeret első ütemeként. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
Magyarország egy 155 milliárd forintos hitelkeretről állapodott meg az Európai Beruházási Bankkal. A hitelkeret első üteme 43 milliárd forint. A pénzt Magyarország a közúthálózat fejlesztésére fogja fordítani.
Vágólapra másolva!

Az Európai Beruházási Bank (EIB) 140 millió euró (43 milliárd forint) hitelt nyújt Magyarországnak a közúthálózat fejlesztésére, modernizálására egy 500 millió eurós (155 milliárd forintos) hitelkeret első ütemeként, a hitelkeretről szóló megállapodást március 7-én, hétfőn Budapesten írta alá Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Baranyay László, az Európai Beruházási Bank alelnöke.

155 milliárd forint 2020-ig

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondta: a kedvezményes hitelből a közúthálózat fejlesztését fogják finanszírozni a következő öt évben.

A nemzetgazdasági miniszter az aláírás előtt ismertette: a kormány és az EIB között lezajlott egyeztetések nyomán az EIB a 2020-ig tartó időszakban kész Magyarország közúti infrastruktúrájának fejlesztéséhez 500 millió euró összegű – több részletben lehívható – hitelkeretet biztosítani.

Varga Mihály elmondta: a hitelkeret fennmaradó részét a projektek előrehaladása alapján, két részletben, előreláthatólag 2018-ban és 2020-ban hívhatja le az ország. A miniszter közölte: a hitelkeretből 2020-ig valósítanak meg közúti fejlesztéseket, a hitelkeretet 25 éves futamidejű, öt éves türelmi idővel.

Magyarország 500 millió euró hitelt vesz fel a közúthálózat fejlesztésére Forrás: MTI/Kovács Attila

Ami uniós pénzből nem támogatható

"A hitelkeretnek köszönhetően

illetve európai uniós forrásokból nem támogathatóak" – mondta Varga Mihály.

Varga Mihály kiemelte:

a megújuló úthálózat hozzájárul a regionális egyenlőtlenségek csökkentéséhez,

a közúti elérhetőség javításával a magyar vállalkozások hatékonyságának és versenyképességének növeléséhez, a közlekedésbiztonság javításához, sőt a jobbá váló közúthálózat az ország turisztikai lehetőségeinek jobb kiaknázását is segíti.

Új utak

A hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)-Nagykőrös-Békéscsaba közötti szakasza, az M85 autóút Csorna-Sopron, országhatár szakasza, és a 23. és 25. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.

Nem csak pénz, segítség

Varga Mihály hangsúlyozta:

az EIB ugyanis nemcsak a hitelszerződések révén, hanem a gazdaságfejlesztési kérdésekben, az uniós források lehívása és felhasználása során nyújtott szakértői segítéségével a 2014-2020-as időszakban is segíti Magyarországot abban, hogy elérjük gazdaságpolitikai céljainkat".