Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára a Népszabadságnak azt mondta, elenyésző az üzemanyagárak csökkenésének hatása a közúti fuvarozók egyéb költségeinek növekedése mellett.
A belföldi tankolás olcsóbbá válása jó hír, de a rendszeresen külföldön is tankoló kamionosoknak akkora könnyebbséget nem jelent, hogy ellensúlyozná a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások drágulását. Jelezte, hogy tavaly év végén
a díjak átlagosan 40 és 100 százalék közti emelésével szembesültek a fuvarozók.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője elmondta, a gázolajárak csupán néhány százalékát teszik ki a fuvarozási költségeknek.
Ha csak az üzemanyagok ára mérséklődne, és más költségek nem emelkednének, akkor csökkennének a fuvarozók díjai is. De az egyéb költségek is változnak, ezért a vállalkozások a terheik növekedését érzékelik.
Előreláthatólag
nem mérséklődnek a helyközi buszjáratok viteldíjai sem,
részben azért, mert a Volán-társaságok költségeiben csupán néhány százaléknyi csökkenést hoz az olcsóbb gázolaj.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondta, a benzinen megspórolt összegnek csak csekély része jelent meg az élelmiszer- és az iparcikkpiacon, a fogyasztói árakból nagyítóval is nehéz lenne kimutatni a benzinár hatását.