Erős nemzetközi kapcsolat kell a versenyképességhez

Vágólapra másolva!
A magyar kis- és középvállalkozások versenyképességéhez szükség van az erős nemzetközi kapcsolatrendszerre - hangsúlyozta Ducsai-Oláh Zsanett, az Enterprise Europe Network magyarországi konzorciumának vezetője, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

Az Enterprise Europe Network (EEN) az Európai Bizottság által létrehozott, 63 országban működő vállalkozásfejlesztési hálózat, mintegy 600 üzletfejlesztéssel foglalkozó szervezetet fog össze az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítésére.

Támogatás a külpiachoz

Magyarországon 8 tagú konzorcium adja az EEN országos fedettséget a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével, a szervezet működését 60 százalékban az Európai Bizottság 40 százalékban a kereskedőház finanszírozza. Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte, hogy

a hazai kis- és középvállalkozások a kutatás-fejlesztés és innováció felhasználásával tudnak versenyképesek maradni.

A konzorciumvezető úgy értékelte, hogy a EEN magyarországi konzorciuma 2008 és 2014 között, az első ciklusban sikeresen működött, ezt folytatva végzi tevékenységet a mostani időszakban is,

jelenleg mintegy 10 000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást.

Az EEN tanácsadás keretében célpiacot javasol, támogatást nyújt a külpiacra lépési stratégia felépítésében, az adatbázisa és kapcsolati hálója segítségével felkutatja a potenciális üzleti partnereket, üzletember találkozókat szervez - emelte ki a vezérigazgató.