Az örökzöld tartalom előnye

eper japán
A zöld színt a tea adja
Vágólapra másolva!
Akár a saját weboldalán, akár közösségi platformon szólal meg egy vállalkozás érthető módon igyekszik a saját iparága legfontosabb újdonságait bemutatni. De nem minden márkabejegyzésnek kell aktuálisnak lennie. A bármikor előkapható és bármikor érvényes üzenetek külön marketinges előnyöket hoznak a cégnek.
Vágólapra másolva!

Messze nem minden poszt időszenzitív. Ha egy autókereskedés tájékoztatja a vásárlóit 5 olyan módszerről, amellyel benzint spórolhatnak meg, teljesen mindegy, hogy megírás után 2 nappal vagy 2 évvel élesíti. Ezeknél az írásoknál

a vállalkozás weboldala okkal számíthat a folyamatos SEO-ra.

Egy eseményről szóló poszt aktualitása épp oly melankolikusan, de biztosan hal el, mint magáé a rendezvényé. A keresőmotorok az időtálló tartalomtípust szeretik igazán.

Forrás: Thinkstock

Megint segít a Google

Meg kell találni a jó forgalmat hozó, de nem versenyhajtott kifejezéseket. A Google kulcsszótervező oldala éppen ezt a célt szolgálja.

A mantra

A minőség magasabb rendű a mennyiségnél. Mindig. Inkább kerüljön háromszor annyi időbe megírni, de legyen háromszor olyan erős, izgalmas, eredeti, mint egy átlagos poszt. Sokszorosan megtérül.

Statisztika

Az örökzöld posztot sem lehet függetleníteni az oldal forgalmától – köztük is kialakul egy erősorrend. Tartsuk a szemünket a számokon: ha írtunk már korábban nem időérzékeny posztot, hogy teljesített? Melyikben mi ütött be? Hol vannak az erősségei?

Kifogytunk

Ha épp nincs ötletünk, nyugodtan vessünk egy pillantást valamilyen rivális oldalra. Másolni nem kell, sőt tilos, de attól még inspirálódhatunk.

Gyönyörködtet

Azért ne essünk át a ló túlsó oldalára, az egészséges forgalomhoz továbbra is elengedhetetlen az aktualitás. Arról van szó, hogy a kínálatot gazdagítja, a profilt bővíti, a változatosságot emeli, ha időnként írunk valamit, ami bármikor érvényes.

Longtail


Vannak egészen sajátságos, csak a területre jellemző kulcsszavak, amelyekre kevesen, de állandóan rákeresnek – mondja Pogátsnik László, az Origo online marketingszakértője. – Ezt nevezik longtailnek. Érdemes ezért összeszedni az üzletére vonatkozó keresőszavakat, akár lexikonszerűen, és mindegyiknek létrehozni egy-egy aloldalt. Ez folyamatosan kattintást hoz, mivel a fogalmak neve egyhamar nem változik meg. Ha ez elnyeri a felhasználó érdeklődését, onnan csak egy ugrás, hogy érdekelje a termék is. Hasonlóan produktív minden „hogyan"-jellegű poszt vagy a gyakori kérdésekre adott válaszok is.

Forma

Virágozzék minden virág. Az aktualitás nélküli cikkek épp úgy elférnek „listicle”-jellegű, felsorolós posztokban, „így csináld”-írásokban, ismertető célú bekezdésekben és videókban, mint a többi poszt. Ha a videó technikailag megoldhatatlan, egy folyamatot fázisfotókkal ábrázolni is nagyon hálás dolog.

Felhívás

Itt se feledjük el a közösségi média alapszabályát: nem egyirányú utca, hanem interaktív párbeszéd. Szavaztassunk, kérdezzünk, faggassuk a vásárlót. Legalább a sorok között ezzel azt is megtudhatjuk, mennyire népszerű az oldalunkon az örökzöld poszt.

(Via)