Az év csapnivaló vállalkozói

Intim,Úszd meg a lehúzást! Tinderszabályok, amit minden férfinek ismernie kell, tinder, férfi, szabály
Vágólapra másolva!
Okosak, rátermettek, elszántak, nevet is szereztek maguknak – de akkor miért nem erről szól a cikk?
Vágólapra másolva!

Ezek a CEO-k valahol valamit nagyon félreértettek, végül csúnya kapufát lőttek. De a tapasztalatnál nincs nagyobb tanítómester, ezért most végigfutunk valamennyi leckén.

A híres hűtőtáska

Coolest Cooler – Ryan Grepper

Ez volt a Kickstarter történetének második legviharosabb kampánya: 2014 októberére a kért 50 ezer helyett 13 millió dollárt söpörtek be. Az internetet felrobbantó hűtőtáska ma már az Amazonon kapható, de a közösségi beszámolók szerint gyászosan gyenge. Úgy tűnik, a termék minősége fényévekkel elmarad a felhajtástól. Szóval csak a nevében cool.

Hello, randi?

Tinder – Sean Rad

Mindenki ismeri az applikációt, amelyet a Forbes címlapon nevezett a világ legszexibb alkalmazásának. Az alapító, Sean Rad berobbant a reflektorfénybe, szemmel láthatólag lubickol a sikerben. Ellenben egyre problémásabb, amikor megszólal. Az arroganciát nyilván sokan megbocsátanák neki, elvégre olyan 29 éves ő, aki egy reggel arra ébredt, hogy milliárdos lett és vele foglalkozik a fél világ. Rad azonban botrányt csinál, ha egy újságíró nem áradozik a Tinderről. Fogadtatását úgy írja le a dublini Web Summiton, mintha ő lenne a U2. Panaszkodik, milyen fárasztó, amikor egy szupermodell ráindul és szexért könyörög. Elmeséli, hogy az intellektuális nőkhöz vonzódik, akiket a barátai talán csúnyának tartanak. És azt is, hogy ha valaki jobban beindul az izgalmas beszélgetéstől, mint a hibátlan idomoktól, arra a szodómia a legpontosabb kifejezés.

Hát őt balra húznánk Forrás: Thinkstock

Bírónő, intézze ezt el nekem!

50 Cent – Curtis James Jackson III, vállalkozó

50 Cent szépen megszedte magát a saját lemezkiadójából, a ruhamárkájából és a filmjeiből, majd állítólag még 100 millió dollárral gyarapodott a vagyona, amikor beszállt befektetőként egy vitaminos ásványvízgyártó vállalkozásba, amelyet a Coca Cola vett meg. Tavaly mégis csődvédelmet kért – ennyire felelőtlenül költekezett az eltelt időszakban. Tehát tönkre ugyan nem ment, de külső segítségért folyamodik a 28 millió dolláros tartozása rendezésében – ebben pedig az égvilágon semmi nincs meg abból az eleganciából és tartásból, amely minden valódi self made man készletében kötelező elem.

Repül a minidrón, csak nem oda

Torquing Group – Ivan Reedman

A Zano minidrónokat piacra dobó startup alig kalapozta össze a 3,6 millió dolláros rekordösszeget – amivel európai csúcsot állított be a Kickstarteren –, összeomlott. Nyilván őszintén írtak, amikor bejelentették, hogy legnagyobb szomorúságukra ők maguk döntöttek úgy, hogy felszámoltatják a céget, és akkor is szívből szóltak, amikor megköszönték a vásárlók lelkesedését. De a 15 ezer támogatóból alig 600 kapta meg a drónját, őket valószínűleg kevéssé hatja meg ez az emberarcú bukás. Valószínleg egy centet sem látnak viszont a pénzükből.

Csoda, hogy 15 ezer ember szeretett volna egyet magának? Forrás: ZANO

Testvériség

Dan Price – Gravity Payments

Ő az a vállalkozó, akit a vírusjóhír tett híressé. Váratlanul úgy döntött, hogy 12 fős hitelkártyagyártó cégében a következő három évben a kollégák évi 70 ezer dollárt fognak keresni. Az interneten vastaps fogadta a rendhagyó ötletet, de ez még nem jelenti azt, hogy működik. Ekkora fix kiadás egy pillanat alatt a szakadékba lökheti a céget, arról nem is beszélve, milyen sokféleképpen, milyen bonyolultan demoralizálhatja a szervezetben a hangulatot, ha mindenki tudja, hogy mindenki más is annyit keres, mint ő.

Elnyomás

Ellen Pao – Reddit

Ellen Pao nyolc hónapon át volt megbízott ügyvezető, és a távozása vert fel igazán nagy médiaport. Kezdetben mindenkinek világos volt, hogy puszta nőgyűlöletből távolították el – nagyon sok a cikk arról, hogy valóban sok ponton tettenérhető a „bro-hood” kultúrából kinőtt, súlyosan férfidominált startupkörnyezet szexizmusa –, később a kép árnyalódott: sokak szerint Pao nem nőtt fel a feladathoz, jóval hamarabb ki kellett volna rúgni.

Utópia

Tony Hsieh – Zappos

Miután a webáruház forgalma meghaladta a milliárd dollárt, Hsieh eladta az Amazonnak. Ezután valószínűleg úgy döntött, tesz egy próbát a kifejezetten rázós vezetői technikákkal. Tavaly belevágott a holacracy nevű új módszerbe: a Zapposban ma nincsenek középvezetők, nincsenek pozíciónevek. Válaszul körülbelül minden hetedik munkavállalójuk felmondott. Aki ott maradt, állítólag arra próbál rájönni, mi a munkája és mekkora a fizetése. Mint a Forbes írja, vagy ez a vállalkozói szféra jövője, vagy rettenetesen elgörbült egy szociológiai kísérlet.

Ha nincs cashflow, nincs cég

Maren Kate Donovan – Zirtual

A virtuális asszisztensként funkcionáló alkalmazás háza táján minden ment, mint az ágybareggeli, amíg az azóta lemondott CEO ki nem találta, hogy a szabadúszókat felveszi teljes állásba. Ekkor pedig földbe állt. Mert a fényes új üzleti modelleknek is meg kell érteniük azt az elnyűhetetlen igazságot, hogy a biznisz elsősorban pénzkérdés. Aki belevág a cégvezetésbe, a zsigereiben kell értenie a pénzügyekhez.

Egy csepp vér

Elizabeth Holmes – Theranos

Első ránézésre Holmes az élő cáfolat arra, hogy a Szilícium-Völgyben sincs egyenlőségből a kerítés: de igen, tessék, ez a lány 19 évesen otthagyta a Stanfordot azért, hogy darabokra zúzza a biotechnológia ismert szabályait. Jól hangzik? Csakhogy hiába sikerült 400 millió dollár értékben befektetést szereznie, hiába értékelték 9 milliárd dollárra a céget, sajnos már ki is pukkadt, mert lufi volt. A maszatolásról a Wall Street Journal rántotta le a leplet, azóta össztűz zúdul a világ egyik leglátványosabban sikeres üzletasszonyára, aki még ma is csak 31 éves.

Pedig ezek az emberek mind okosak, rátermettek, elszántak, nevet is szereztek maguknak. Csak éppen alábecsülték a kihívás viharos erejét, mielőtt beleálltak.

(Via)