Százmilliós bírság időseket célzó reklámok miatt

Család, Szex, szerelem, gyengédség - Tabudöntögetés nyugdíjas korban, öreg, beteg, ápol
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A jogsértésért összesen 99 millió forint bírságot szabott ki a szervezet.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.

Hamisan sugallták

A reklámok a GVH szerint hamisan sugallták, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már „akár napi 100 Ft-ért" „érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve

Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50.000 forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

A reklámok azt is hamisan sugallták, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.

Százmilliós bírság

A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

A célcsoport tagjainak kora miatt

A GVH súlyosbító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy

a megcélzott fogyasztói kör tagjai koruk miatt sérülékenyek és kiszolgáltatottak,

figyelemmel a rendelkezésre álló életbiztosítási lehetőségek szűkös kínálatára.

A GVH szerint nagyobb bűn időseket megtéveszteni Forrás: Thinkstock

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően.