Szigeti Attila, a Drukka Startup Stúdió egyik vezetője 5 fős csapatával kedden indított közösségi finanszírozási kampányt az Indiegogo-n. Alig egy nap alatt 500 dollár gyűlt össze, a maradék 29 napban még tízszer ennyire van szükség a kampány sikeres zárásához. A közöségi finanszírozási kampányokról és a magyar projektek lehetőségeiről nemrég írtunk hosszabban.
A Startup Studio Playbook című 300 oldalas könyvet vállalkozóknak és innovátoroknak szánja a szerző.
Tízből kilenc startupötlet elbukik, a kísérletezés pedig sok időt és energiát emészt fel.
Úgy gondolja, hogy olyannak kéne lennie a startupépítésnek, mint a legózásnak: izgalmas kísérletezésnek, jóval kevesebb kockázattal. Ehhez pedig a startup stúdiókat tartja a legjobb megoldásnak.
Mi a startup stúdió?
A startup stúdiók vagy startupgyárak a környezetükből, kapcsolati hálójukból jövő ötletekből és erőforrásokból építenek vállalkozást. Ötletek mellett technológiákat is megvalósítanak, mindehhez különböző hátterű szakértőkből álló csapatokat vonnak be. Az inkubátor és akcelerátor programoktól eltérően itt nem hirdetnek jelentkezést csapatoknak, hanem maguk valósítanak meg mindent, és próbálnak felfuttani több vállalkozást párhuzamosan.
Szigeti 2015 eleje óta dolgozik egy startup stúdióval, már két publikációt írt a témáról, és úgy érzi ennél még többet szeretne tenni a modell népszerűsítéséért. „Amikor először kutattam a témával kapcsolatban, kíváncsi voltam, hány stúdió létezik, és azt láttam, hogy most van növekvőben a műfaj.
Évről évre egyre több vállalat nő ki startup stúdiókból,
ráadásul nagyvállalatok is elkezdték használni ezt a modellt innovációk fejlesztése érdekében” – olvasható a bemutatkozó szövegben. Azt ígéri, hogy a könyvben olvasható interjúk, tanácsok és történetek megmutatják, hogyan lehet könnyebb startupot építeni. A tervek szerint 2016 májusában lehet kézbe venni a könyvet. A kampány részeként minden finanszírozónak ajándékot kap, amelyet 2015. december 17-ig kapnak kézhez.