Országos szintre léphetnek az irodai termelői piacok

kistermelő őstermelő háztáji piac
Sok velük a munka
Vágólapra másolva!
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Mozgó Piac Program képviselői együttműködési megállapodást kötöttek. A cél hatékonyabban kommunikálni, hogy miért érdemes őstermelőktől vásárolni, és tudatossá tenni a vásárlási döntések hatását.
Vágólapra másolva!

Az irodai dolgozók és az őstermelők

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke és Botos Anikó, a Mozgó Piac Program ötletgazdája és ügyvezetője. Ennek értelmében közösen vállalják a kistermelők, az őstermelők és a családi gazdaságok értékesítési lehetőségeinek elősegítését, valamint a rendezett piaci viszonyok megteremtését.

A Közösségi Termelői Program Nonprofit Kft. több mint 15 irodaházban tart termelői piacokat.

Másfél éve önállóan indította el a Mozgó Piac Programot. A NAK azért karolta fela kezdeményezést, mert azt tapasztalta, hogy egyre több fogyasztó keresi az ilyen jellegű piacokat, akik szeretnék tudni, ki állítja elő az asztalukra került élelmiszert.

Egyre több vásárló szeretné tudni, honnan származik a megvásárolt élelmiszer Forrás: Felelős Gasztrohős

A vásárlók nyitottsága a cél

„A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával kötött megállapodás szakmai támogatást és egyben lehetőséget jelent, hogy a Mozgó Piac Programot népszerűsítsük, valamint országos szintre emelve tudjuk a NAK közreműködésével segíteni a gazdákat, népszerűsíteni a kistermelői, őstermelői termékeket, valamint a tudatos élelmiszerválasztást” – mondta Botos Anikó, a Mozgó Piac Program ötletgazdája és ügyvezetője.

A gazdáknak piaci lehetőséget szeretnének biztosítani, hiszen a megtermelt árut el kell juttatni a vásárlókhoz,

de a vásárlóknak is nyitottá kell válniuk ezekre a termékekre, és fontos különbséget tenni az olcsó dömpingáras termékek és a kézműves élelmiszerek között. A Kamara szakmai, és marketingtámogatásával hatékonyabban tudják kommunikálni azokat a szempontokat, amelyekért érdemes ezeket az élelmiszereket választani, illetve tudatossá tenni a vásárlási döntéseink hatását.