Sört inkább kisebb boltokban veszünk

ivás, sör, alkohol, korsó
Vágólapra másolva!
Közel 1300 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014 decembere és 2015 szeptembere között, derült ki a Nielsen felméréséből.
Vágólapra másolva!

A bolti eladások forgalmának értéke és mennyisége egyaránt 5 százalékkal volt több, mint az előző év hasonló időszakában. Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője szerint a piac nagyarányú bővülésének egyik motorja a szomjoltó italok voltak.

„Csak szomjoltó italokból tíz százalékkal, mintegy 275 milliárd forintra emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma egyik tízhónapos időszakról a másikra. Kiemelkedik értékben is, mennyiségben is kétszámjegyű növekedésével italok közül az energia- és sportital, valamint a jeges tea” – közölte Szűcs-Villányi Ágnes.

Sörből is sok fogyott Fotó: Origo

Szintén átlag felett fogyott a sör, a szénsavas üdítő, az ásványvíz és gyümölcslé is.

Ásványvizet inkább nagyobb boltokban veszünk

A Nielsen szerint figyelemre méltó a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos üzletek jelentős piaci részesedése

  • a szénsavas üdítőitalnál (42 százalék),
  • az energia- és sportitalnál (40 százalék), valamint
  • a sörnél (39 százalék).

Ugyanakkor erősen koncentrált az ásványvíz bolti eladása: a 400 négyzetméternél nagyobb egységek viszik el a forgalom 72 százalékát.

Ásványvizet főleg a nagyobb boltokban veszünk Forrás: AFP/DPA/Oliver Stratmann

A bolttípusok súlya némileg változott az élelmiszerek eladásánál. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése élelmiszereknél 38-ról 39 százalékra emelkedett. Ezzel egy időben a 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletek részaránya 28-ról 27 százalékra csökkent, derült ki a felmérésből.

Módosult az élelmiszer-kiskereskedelem közel 18 ezer üzletből álló hálózatán belül az összesen mintegy 15 600 hagyományos kis üzlet fontossága is. Amíg az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya az élelmiszerek eladásából 17 százalékról 18-ra emelkedett, addig az 50 négyzetméteres és kisebb egységekre 9 százalék után legutóbb 8 százalék jutott 2014 decembere és 2015 szeptembere között, olvasható a Nielsen közleményében.