November 6-án, pénteken több száz webáruház várja a látogatókat csak ezen a napon érvényes akciójával.
A kínálat lefedi szinte a teljes termék- és szolgáltatáspalettát, ami csak kapható az interneten:
utazás, játék, egészségügyi termékek, könyv, CD, kuponok, internet-előfizetés, műszaki cikkek, bútor, ruha, gyermekholmik, szoftverek, sportszerek, biokészítmények, ékszerek, kozmetikai és illatszerek. A kedvezmények mértéke általában 10-50 százalék között mozog, de néhány üzletnél 70 százalék is lehet.
Délelőtt 11-ig már 50 ezer fölött járt a kedvezményes lehetőségeket gyűjtő oldal látogatóinak száma.
Az eddigi évek tapasztalati alapján 16 és 22 óra között van a csúcsidőszak,
ekkor kiegyenlítetten a legmagasabb számban vannak jelen az oldalon. 300 ezer emberre számítunk, de ez csak egy belistázó/keresőoldal. Maguk a webáruházak külön is hirdetik az akcióikat hírlevélben, keresőhirdetésekben és Facebook-posztokban, ami ennél jóval nagyobb számot eredményez” – mondta Soós Gergely, az eseményt szervező Neo Interactive Kft. ügyvezetője.
A webáruházak mellett
egyre több offline cég online áruháza is részt vesz az eseményen,
például a Tesco, Libri, Líra, chocoMe és Praktiker vagy a tavaly debütált Invitel, Danubius Hotels, Rossmann, Office Depot, Tchibo, Csányi Pincészet és Decathlon. Az Internetes Vásárlás Napja mozgósító céllal jött létre: a környezet- és időkímélő online vásárlást kívánja népszerűsíteni.
A fekete péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. Magyarországon, illetve egész Európában nem ünnepeljük a hálaadást, de egyre több kereskedő próbálja vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat különböző akciókkal ezen a napon is, amely idén november 27-re esik.
Félmilliárd forintos kedvezmény
A Digital Extreme webáruház is készül a fekete péntekre: mintegy négyezer termék lesz elérhető akár 70 százalékos árengedménnyel. Az árucikkekre adott kedvezmény értéke összesen közel félmilliárd forint tesz ki. Az utóbbi évekhez hasonlóan a navigációs eszközök, tévék, táblagépek pozíciója, de rengetegen rendelnek a hagyományos izzókat kiváltó, takarékos led-fényforrást is a webáruháztól. A legnagyobb mértékben az okostelefonok eladásai növekedtek. Emellett az idén jelentősen nőtt a barkácstermékek és sporteszközök online értékesítése, de sokan rendelnek már internetről például pelenkát is.Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik az évek során: jellemzően könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés kerül a fenyőfa alá. A játékkereskedő Formatex szerint
a játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál.
Például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. Épp ezért különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a játékok beszerzését: ilyen például a mai Internetes Vásárlás Napja és a fekete péntek is.