Nem tudnak kiszeretni a Facebook-sztoriból

Facebook
A painted logo of Facebook in the Facebook headqauters in Dublin, Ireland, 22 October 2015. The headquaters are responsible for Facebooks operations outside of the US and Canada. That includes the issue of deleting hate messages. Photo: CHRISTOPH DERNBACH/DPA
Vágólapra másolva!
A harmadik negyedévben sem tört meg a Facebook felhasználók növekedése, már több mint 1,5 milliárd ember használja a közösségi média alkalmazásait. Ennek megfelelően óriási súllyal bír a mobilos hirdetésekből származó bevétel, a részvényárfolyam pedig egyre magasabb szinteket hódít meg. 
Vágólapra másolva!

A Facebook piaczárás után tette közzé gyorsjelentését, melyből kiderült, hogy a havi aktív felhasználók száma (MAU) mind mobiltelefonos eszközökről, mind pedig egyéb más platformokról egyaránt a várt felett emelkedett, így a havi aktív felhasználók összlétszáma már 1,55 milliárd fő. Ebből adódóan az átlagos napi bejelentkezők száma is tovább duzzadt (már 1,01 milliárd fő), a 17 százalékos növekedés meghaladta a konszenzust.

A Facebooknál is egyre nagyobb teret nyer az alkalmazás mobiltelefonos használatának aránya.

Az 1,55 milliárdnyi felhasználóból 1,39 milliárd fő használja mobil eszközön a közösségi szolgáltatást.

De ezt is tovább lehet még árnyalni, hisz például az amerikai felhasználók a mobil eszközökön eltöltött idejük 20 százalékát a közösségi médiaóriás oldalán, illetve annak képmegosztó szolgáltatásán, az Instagramon töltik.

Egyre jobban életünk részévé válik a Facebook, illetve annak kapcsolódó alkalmazásai Forrás: AFP/Josh Edelson

Fókuszban a hirdetési bevétel

A fenit folyamatok után egyátalán nem meglepő, hogy

a fő bevételi forrás immár a mobiltelefonos hirdetések származnak, melyek 66 százalékkal nőttek a tavalyi bázishoz képest.

A Facebook a negyedévben 4,5 milliárd dolláros bevételre tett szert, a tisztított nettó profit pedig a várt 52 centtel szemben 57 centre emelkedett.

A vállalat a negyedév során ismét növekvő költségekről jelentett, így az operatív eredményhányad 3 százalékkal romlott, de a fenti számok tükrében ez nem hatotta meg a befektetőket. A beruházások többek között olyan alkalmazás kifejlesztésére irányultak, amely vakok és gyengénlátók számára felolvasás jelleggel mutat be egy-egy képet, illetve a feltett kérdésekre válaszolni is képes - írja reggeli hírlevelében az Equilor.

A befektetők imádják a sztorit

Már a gyorsjelentés közzététele előtt is 1,3 százalékos emelkedéssel zárta a szerdai kereskedést a részvény, de a várakozásokat meghaladó eredmények hatására több mint 3 százalékkal hízott az árfolyam a zárás utáni kereskedésben. Ahogy az ábrán is jól látható, a Facebook részvény emelkedő trendje töretlen, az augusztusi gyors megingás után hihetetlen erővel állt talpra a papír. Az elmúlt 1 hónapban 10, év eleje óta pedig 33 százalékkal került feljebb a jegyzés. Rövid távon 95-100 dollár között található támasz.

Forrás: Investing.com, Investor.hu