Ez is társadalmi befektetés

Vágólapra másolva!
Nem gyűjtenek, nem osztanak, nem közvetítenek. Azoknak a vállalatoknak segítenek a szakmai felkészülésben, akik adományozóként működnek, hogy minél többet tudjanak adni a társadalomnak. Ezek társadalmi befektetések, hangzott el a Humusz Egyesület Nulla Hulladék című keddi konferenciáján.
Vágólapra másolva!

Kojnok Valéria, a Magyar Adományozói Fórum szakértője a konferencián elmondta, tagjaik többek közt a McDonald’s, az Auchan, a CIB Bank, a Siemens, a Samsung, a Tesco, és még sokan mások. A MÁF védjegyet elnyert vállalatok – eddig a K&H csoport, a dm, a Budapest Airport, a KPMG, a Vodafone, a Microsoft, a Tesco, a Provident elmondhatják magukról, hogy tudatos, stratégiai támogatóként működnek. Gyakran a

saját termékeiket – kishibás vagy lejárat előtti produktumokat – vagy szolgáltatásukat kínálják fel.

Ez B2B együttműködésnek számít, amely nem összekeverendő az önkéntességgel. Üzleti tevékenységről van szó, amelyért

a márka nem kér pénzt.

A cégek által non-profit szervezeteknek nyújtott pro bono szolgáltatásról van szó, amelyet a természetbeni támogatások egyik fajtájának tekintünk, ami nem azonos a tárgyi adományozással. A Mol például így ajánl fel komoly munkagépeket önkormányzatoknak útépítéshez.

Jellemzően civil szervezetek, szociális és oktatási intézmények, és szinte elhanyagolható mértékben kulturális intézmények a kedvezményezettek. A Fórum képviselője elmondta, a tudatosságban, abban, hogy a tárgyi adományozás összekapcsolódjon a hulladékcsökkentési célokkal,

erősen van még hová fejlődnünk,

és a logisztikára is ráfér még sok használható megoldás.

Kojnok Valéria prezentációja három jó példát emelt ki. Az év társadalmi befektetése díj tavalyi győztese a Metro üzletlánc. Partnerük, az Élelmiszerbank számára országos hálózatot építettek ki, ami azért nagyon fontos, mert zömmel élelmiszerről van szó, amelyet nem csak elszállítani kell 24 órán belül, de sokszor elfogyasztani is.

A projekt így 481 tonna élelmiszert mentett meg,

ez különben a szemétben végezte volna, és mintegy 43 ezer rászorulón segített.

A Provident példája az innovációra hívja fel a figyelmet a hulladékkezelésben. A cég félelmetes mennyiségű hulladékot termel, a sok tonna papír azonban a leggyakrabban bizalmas információt tartalmaz. Ezért

nem működik az olyan kézenfekvő megoldás, mint óvodáknak ajándékozni a lapokat,

de ennek köszönhetően születőben van egy partnerség az INEST Non-profit Kft-vel, akik higiénés papírtermékeket gyártanak majd a papírhulladékból. Az ehhez szükséges információbiztonsági tanúsítvány beszerzési folyamata már elindult. A projekt része, hogy hátrányos helyzetűeket vonnak be: fiatalkorú fogvatartottak vesznek részt a gyártásban, akik ezáltal szakmát is szerezhetnek.

A szivattyúkat gyártó Grundfosnál gyakori az IT-eszközök továbbadása. Ez önmagában tipikus, a vállalat attitűdjében inkább az a különleges, hogy

ha a partner arra kéri, gondoskodik az eszközök karbantartásáról,

ráadásul vállalják a szállítási költségeket. Ehhez rendszeresen bevonják a saját munkatársaikat is. Emellett a saját munkavállalóik között gyakran gyűjtést szerveznek, például az iskolakezdéshez, de előfordult már, hogy kerti padot adományoztak így.