A munkások már isszák a VW-botrány levét Németországban

Jackiv Mihály; Román Mihály dolgozik EGYÉB TÁRGY ÉPÜLET Foglalkozás gyár gyári munkás HÉTKÖZNAPI motor munkás SZEMÉLY szerel TÁRGY
Tiszasalamon, 2014. március 18. Jackiv Mihály (b) és Román Mihály szerelők (j) szerelők egy Skoda Octavia RS típusú gépkocsi motorjával az Eurocar autógyárban a kárpátaljai Tiszasalamonban, ahol elkezdték a Skoda Rapid Spaceback és az Octavia RS modellek gyártását 2014. március 18-án. MTI Fotó: Nemes János
Vágólapra másolva!
A Volkswagen idén már biztosan nem vesz fel új alkalmazottakat, jelentette be a német cég. Egy németországi motorgyár pedig megszüntet heti egy műszakot, mert úgy látják, a dízelbotrány miatt vissza fog esni a kereslet. A Bank of America úgy számol, a dízelbotrány 1-1,5 százalékkal foghatja vissza a magyar gazdaság növekedését.
Vágólapra másolva!

Heti egy műszakot megszüntetnek, jelentette be a németországi Salzgitter városban található Volkswagen-motorgyár szóvivője, Stella Pechmann. Pluszműszakról van szó, amit korábban a megnövekedett igények miatt vezettek be, de a dízelbotrány miatt úgy látják, a jövőben nem lesz rá szükség, írja az AP hírügynökség.

Emellett a Volkswagen pénzügyi részlege bejelentette, hogy

a cég év végéig biztosan nem vesz fel új alkalmazottakat.

Azokat a munkásokat, akiknek a felvétele már zajlik, ez nem érinti, mondta Stefan Voges, a VW szóvivője.

A magyar gazdaságnak betehet a botrány

A német pénzügyminiszter, Wolfgang Schäuble azt mondta, nem hiszi, hogy a VW-botrány káros hatással lenne a német gazdaságra.

A Bank of America jelentése szerint a cseh és a magyar gazdaság számára jelentheti a legnagyobb csapást a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botránya Közép-Európában. A bank azzal számolt, hogy a legrosszabb forgatókönyv esetében a Volkswagen-botrány 1 és 1,5 százalékpont közti mértékben vághatja meg a cseh és a magyar gazdasági növekedést. (Erről itt írtunk bővebben.)

Csaltak a dízelmotorokkal

Ahogy az Origo is megírta, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint Volkswagen olyan szoftvert telepített 482 ezer dízeljárművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A szoftver észleli, amikor az autó kibocsátását éppen mérik, és ilyenkor lecsökkenti azt az előírt szintre.

A csalást az autógyártó konszern be is ismerte.