A kiskereskedelmi forgalom egy év alatt 6,1 százalékkal nőtt 2015 első félévének végére, ami egyértelmű gyorsulást mutat a korábbi évekhez képest és
hasonlóan lendületes bővülésre 2006 óta nem volt példa.
A magyar lakossági fogyasztás a közép és kelet-európai általános trendekkel együtt mozog: a régió átlagos növekedése jelentősen meghaladja mind az Európai Unió (+2,8%) és az eurózóna (+2,2%) átlagát.
A CBRE globális ingatlan-tanácsadó szerint tizenhárom új márka érkezett idén vagy érkezik a következő három hónapban Budapestre. Ez jelentősen meghaladja a 2014-es évet, amikor hat új márka lépett be a magyar piacra. Az új szereplők kizárólag az első osztályú bevásárlóutcai lokációkat és a vezető bevásárlóközpontokat választják Budapesten, legtöbbjük divatáru és háztartási cikk kereskedő, többségük olasz és lengyel márka.
Csak az Andrássy útra 8 új márka érkezik önálló üzlettel 2015-ben,
köztük a J. Press, a Michal Negrin, az O’bag és a Michael Kors,a Polo Ralph Lauren és a COS nyit késő októberben” – mondta Csörgő Anita, a CBRE Magyarország kiskereskedelmi részlegének vezetője. A nemzetközi kiskereskedőkön kívül számos magyar vállalkozás – főleg start-up divat- és élelmiszer-márka – szintén új belépő a magyar piacon.