Fizethetünk még a Közgép miatt

M4 autópálya közgép strabag M4 autópálya közgép
M4
Vágólapra másolva!
Pénzügyi szabálytalanságokat talált az Európai Csalás Elleni Hivatal a Közgép uniós források bevonásával megvalósult magyarországi beruházásainál. Brüsszel már arra készül, hogyan kérje vissza a pénzt. A kormány arról tárgyalhat, hogy mennyi legyen a pontos összeg. A Közgép ugyanakkor azt közölte, hogy az OLAF vizsgálata szabálytalanságára vonatkozó megállapítás nélkül lezárult, amelyről már hivatalosan is értesítették a céget.
Vágólapra másolva!

Csepreghy Nándornak, a miniszterelnökség államtitkárának elmondása szerint 2007 és 2013 közötti időszakból nagyjából 500 milliárd forint összértékű magyarországi beruházás ügyében vizsgálódik az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF). Ebből 6, összesen 162 milliárd forint értékű beruházás Simicska Lajos Közgépéhez kötődik. A Nol.hu értesülése szerint ezeknél a beruházásoknál talált szabálytalanságokat az OLAF.

Fotó: Bielik István - Origo

A lap szerint a pénzügyi ajánlásokat tartalmazó vizsgálati eredményt megküldték az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának, jogi ajánlásokat pedig a magyar legfőbb ügyész hivatalának.

A kormány alkudozhat

A visszafizetendő pénzekről jelenleg tárgyalások folyhatnak, Csepreghy Nándor azt nyilatkozta a lapnak, hogy a kormány két héten belül válaszol a Brüsszelnek.

Cáfol a KÖZGÉP

A megjelent hírekre reagált a Közgép. A témában kiadott közleményben kiemelik, hogy a szóban forgó a projektekben a legnagyobb multinacionális építőipari cégekkel, például a Strabag-, a Swietelsky- és Colas-cégcsoporttal, valamint más hazai építőipari cégekkel, úgy mint a Hídépítő-cégcsoporttal közösen vett részt. A vizsgálat a Közgép Zrt.-t mint a projektek egyik kivitelezőjét érintette.

Az OLAF által indított vizsgálat a Közgép által közöltek szerint lezárult,

amelyről hivatalosan értesítették a céget, s ebben nem szerepelt a Közgép Zrt. szabálytalanságára vonatkozó megállapítás.

Cég ennek alapján visszautasítja azokat "az újságírói csúsztatásokat és hazugságokat, amelyek a vizsgálat megállapításaival kapcsolatban a Közgép Zrt. felelősségét felvetik". Mint a közleményben írják: „az európai uniós közbeszerzési szabályozást ismerők pontosan tudják, hogy pénzügyi támogatásra vonatkozó visszafizetési kötelezettséget az OLAF csak a közbeszerzési eljárás lebonyolításával kapcsolatban, kizárólag az ajánlatkérők felelősségének felmerülése esetén állapíthat meg." Megjegyzik továbbá, hogy a „Közgép Zrt. a felsorolt partnereivel a megrendelő által előírt feltételeknek és követelményeknek megfelelően, szerződés szerint, első osztályú minőségben valósította meg az elnyert projekteket."