Olaszország is betiltja a Volkswageneket

Merkel, Volkswagen, VW
German Chancellor Angela Merkel sits on the driver's seat of a Tiguan GTE Plugin Hybrid car during her visit of the booth of German carmaker Volkswagen on the opening day of the Frankfurt Motor Show IAA in Frankfurt, western Germany, on September 17, 2015. AFP PHOTO / DANIEL ROLAND
Vágólapra másolva!
Svájc után Olaszország is felfüggesztette a német autógyár összes olyan márkájának értékesítését, amelybe a "trükkös" szoftverek bekerültek. A csalási botrány érintheti az olasz rendőrség dízeljeit is.
Vágólapra másolva!

Az árusítás felfüggesztését a német autógyár olaszországi igazgatósága rendelte el – közölte az MTI. Az olasz kereskedelmi minisztérium adatai szerint a károsanyag-kibocsátás értékeit manipuláló szoftver mintegy 1 millió VW-járművet érinthet Olaszországban. Ennyit adtak el az érintett márkákból 2008 óta.

Az olasz rendőrségig érnek a szálak

A felfüggesztett autók között lehetnek azok is, amelyeket a VW-csoport az olasz rendőrségnek és csendőrségnek kezdett el szállítani. A német autógyár májusban nyerte el az olasz rendfenntartó erők közbeszerzési pályázatát.

A következő három évben mintegy négyezer gépkocsival látta volna el az olasz rendőrséget és csendőrséget.

A német autógyár májusban nyerte el az olasz rendfenntartó erők közbeszerzési pályázatát Forrás: Seat

Visszafelé sült el

A rendvédelmi szervek beszerzési projektje júliusban zárult le. A Volkswagenhez tartozó Seat az olasz Fiattól hódította el a tekintélyes beszerzési tendert. A Fiatok és Alfa Romeók több évtizedes hegemóniája tört meg az importmárka győzelmével. A Seat korábban a Fiat-konszern tulajdona volt.

A Volkswagen dédelgetett vágya volt, hogy egykori leányával üsse ki a Fiatot és az Alfa Romeót az olasz piacról.

Perre készülnek a svájci autókereskedők

Milliós veszteséggel számolnak az alpesi ország értékesítői, mivel a kormány pénteken felfüggesztette a Volkswagen-csoport által gyártott legtöbb dízelüzemű kocsi árusítását – tudta meg az MTI. Szakmai szövetségük pert fontolgat a VW ellen.

Körülbelül ezer kocsi marad a svájci kereskedők nyakán,

mert ezeket a típusengedély megvonása miatt gyakorlatilag nem lehet többé eladni, sérelmezi a VFAS. A nagy autóipari konszernektől független magán- és kisimportőröket és használtautó-kereskedőket képviselő szövetség méltánytalannak tartja, hogy a gyártó hibájáért a kereskedők fizessenek, és ezért mérlegeli, hogy "kártérítési igényt nyújt be a felelősökkel szemben".

A szén-dioxid-kibocsátás adata olvasható egy dízelmotoros Volkswagen Passat oldalán a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon 2015. szeptember 22-én Forrás: MTI/AP/Michael Probst

Bekeményítettek

Svájc az első európai ország, amely ilyen drasztikus lépésre szánta el magát a károsanyag-kibocsátási botrány múlt heti kirobbanása óta. Az illetékes kormányhivatal szerint 180 ezer olyan autóról van tudomása, amelyek dízelmotorjainak emissziós értékei meghamisíthatóak. A hatóság az Audi, Seat, Skoda és Volkswagen márkák 2009 és 2014 között gyártott 1,2-es, 1,6-os és 2 literes turbófeltöltős dízelmotoros változatait sorolta ebbe a kategóriába.

Az Audi is fennakadt

A csalások nemcsak a VW dízelautókat érintették. A Volkswagennel azonos tulajdonosú Audi szintén 2,1 millió olyan autót adott el, amelyek emissziós adatait szoftverrel manipulálták.

A VW-botrányt a környezetbarát közlekedést pártoló ICCT robbantotta ki. Mint kiderítették, a német cég egy szoftver segítségével manipulálta a dízelüzemű gépkocsik emissziós adatait. A VW világszerte mintegy 11 millió olyan autót adott el, amelynek károsanyag-kibocsátási adatait meghamisították, ebből 480 ezret az Egyesült Államokban.