Indulnak a perek a Volkswagen ellen

Volkswagen
An activist holds up a sign reading "Stop Lying" (Schluss mit Luegen) during a protest of environmental watchdog Greenpeace in front of the headquarters of German car maker Volkswagen in Wolfsburg, central Germany, on September 25, 2015 ahead of the company's supervisory board meeting. Matthias Mueller, head of luxury sportscar maker Porsche, looks set to take the steering wheel at scandal-hit Volkswagen, replacing Martin Winterkorn who quit over the global pollution cheating scandal engulfing the group. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL
Vágólapra másolva!
A Volkswagen részvényesi csoportja bepereli a vállalatot, mivel véleményük szerint mesterségesen tornázta magasra a vállalat külföldi részvényeinek árát, miközben csalt a kibocsátási teszteken. 
Vágólapra másolva!

Perek, sokasodó problémák

Továbbra is a Volkswagen-botránytól és annak hullámaitól hangos a világsajtó, hisz egyre-másra jönnek a különféle hírek, bejelentések. Mint ahogy az várható volt, perek sokasága zúdulhat a német autóipari konszernre, csalás, megtévesztés, illetve akár vagyoni kárvesztés oka miatt. Ebbe illeszkedik az is, hogy VW részvényesek egy csoportjának pertársasága is. De vélhetően nem csak ez az egy ilyen jellegű hír lesz mostanság.

Emellett a német közlekedési hatóság október 7-ig adott haladékot a konszernnek arra, hogy a problémás motorok javítására vagy cseréjére vonatkozó tervvel előálljanak - írja reggeli hírlevelében az Equilor.

Svájc és az EKB is lépett

A Volkswagen csoport idei árbevétele jelentősen visszaeshet, ha több piacon is felfüggesztik a dízel autók forgalmazását. Svájc jelezte, hogy nem csak a 2,0 és 1,6 literes dízelmotorokkal szerelt autók eladását fagyaszthatja be, de az eddig nem érintett 1,2 literes változatokat is. A tilalom nem vonatkozik a már üzembe helyezett járművekre, csak a még vevőre váró új, illetve üzembe nem helyezett autókra. Svájc az első ország, amely ilyen drasztikus lépésre szánta el magát a károsanyag-kibocsátási botrány múlt heti kirobbanása óta.

Az Európai Központi Bank pedig arról tájékoztatta a piaci szereplőket, hogy kizárják a Volkswagent az eszközvásárlási programjukból, amely a konszern kötvényei iránti kereslet visszaeséséhez vezethet.

A Volkswagen saját vizsgálata szerint kb. 5 millió jármű lehet érintett botrányban.

Meg van az új vezér

Igen óvatos volt a Volkswagen felügyelőbizottsága, nem mertek nagyot húzni az új vezérigazgató kinevezésé során. Ahogy az várható volt, a Porsche-vezér Matthias Müller került az irányítói székbe, így csoporton belülről érkezik az 'új' ember. Mivel a Porsche amúgy is jelentős tulajdonrésszel bír a VW-csoportban, így nem lesz új seprű a cégnél, mégha meg is indult a különféle szinteken a tisztogatás, illetve megy a nagy fogadkozás, hogy aztán most már teljesen más jövő jön.

Matthias Müller lett a Volkswagen-csoport új vezérigazgatója Forrás: AFP/John Macdougall

Kiszállt a Suzuki

A japán autógyártónak sikerült megegyezni a VW-csoport legnagyobb tulajdonosával, a Porsche Automobil Holdinggal, hogy eladja a Suzuki 1,5 százalékos részvénycsomagját (ez kb 4,4 millió részvényt jelent). A pontos árfolyamot nem lehet tudni, a japánok csak annyit tettek közzé, hogy a tranzakción kb. 304 millió dolláros egyszeri nyereséget fognak majd elkönyvelni a mostani negyedév során. Az ügylet után a Porsche Automobil Holding már 52,2 százalékos részesedéssel bír a Volkswagen konszernben.