Ha késik a gép, fizethet a légitársaság

balhé a KLM gépen, illusztráció
Vágólapra másolva!
Az Európai Bíróság döntése szerint a légitársaságok utasait akkor is megilleti kártalanítás, ha egy járat váratlan műszaki probléma miatt késik.
Vágólapra másolva!

Kivételt csak „rendkívüli körülmények” esetén lehet tenni, mint például szabotázsakció vagy terrorista cselekmény.

A bíróság egy holland utas panasza alapján döntött, aki 600 euró kártalanítást követelt a KLM légitársaságtól, mert a Quito-Amszterdam járat 29 órát késett.

A KLM megtagadta a fizetést, azzal érvelve, hogy a késés oka egy üzemanyagszűrő hibája volt,

amelyet a karbantartás során nem lehetett észlelni és előrelátni. Az alkatrészt végül Amszterdamból kellett elhozatni.

A KLM korábban megtagadta a kártérítést, most fizethet Forrás: AFP/Alexander Klein

A bíróság azonban úgy döntött, hogy egy légitársaságnak számolnia kell az ilyesfajta előreláthatatlan műszaki problémákkal, következésképp a szóban forgó eset nem minősíthető „rendkívüli körülménynek”. A légitársaságnak arra van lehetősége, hogy a gyártó cégtől kérjen kártalanítást.

Több száz euró lehet kártalanítás

A bíróság már 2012-ben úgy határozott, hogy már

három órát meghaladó késés esetén is kártalanítás illeti meg az utast.

Az EU előírása szerint az utas 250-600 euró kártalanításra tarthat igényt.