Veszélyes lehet az új gyorsút

M85
Győr, 2014. szeptember 26. Az M85-ös gyorsforgalmi út Enesét elkerülő szakasza, amely 2011-ben került átadásra, Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
Csakis a miniszterelnöki ígéretek miatt rukkolt elő a gyorsút tervével a fejlesztési tárca. Szakmai érv nincs az új hibrid, a főútba oltott autóút bevezetése mellett. A tervezet szerint ott is lesz gyorsút, ahol van ugyan kockázat, de alacsony az előre jelzett forgalom.
Vágólapra másolva!

Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az autópálya és az autóút mellé javasolt harmadik kategória, az M gyorsút megépítése akár 25-30 százalékkal olcsóbb lehet a jelenleginél.

Gyorsút lesz az elképzelések szerint az M7-es és Kaposvár, az M1-es és Pápa közötti szakaszon, Vásárosnamény és Záhony, illetve Beregdaróc között - derül ki a hvg.hu birtokába jutott előkészítő anyagból.

Forrás: MTI/Krizsán Csaba

Miután a magyar kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú városnak gyorsforgalmi kapcsolattal kell rendelkeznie, felülvizsgálták a terveket, és az derült ki, hogy több helyen a műszaki tartalom nem kellően indokolt, túl van tervezve.

A vizsgálatok eredménye pedig arra vezetett, hogy kell egy új úttípus, amely 2x2 sávos gyorsforgalmi út fizikai elválasztással,

viszont lehetővé teszi azt, hogy tervezzék eleve szintbeli csomópontokkal, kevesebb legyen a felüljáró, és elmaradjon a leállósáv - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára korábban az M1 aktuális csatornának.

M gyorsútnak neveznék

Az új kategória bevezetése jelentős megtakarítást tesz lehetővé, miközben a forgalom biztonsága nem változik. Így gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Békéscsabára, Kaposvárra és Egerbe.

amelyet be kell vezetni ahhoz, hogy a tervezési munkát ki lehessen adni - mondta Tasó László.

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Fotó: Szabó Gábor - Origo

Jelentősen nőhet a balesetek száma – ismerik el maguk a gyorsútkoncepció előterjesztői –, legalábbis az olyan szakaszokon, ahol autópályák folytatásaként épülne meg a vadonatúj úttípus, a gyorsút – írja a hvg.hu.

Agyrém, műszaki nonszensz – mondták mérnökök, közlekedésbiztonsági szakemberek a hvg.hu-nak. A mérnökszakma szerint emberéletekkel játszanak az M gyorsút megépítői.