Csúnyán megszenvedik a cégvezetők, ha erre nem figyelnek oda

kézfogás
Business deal closed with handshake
Vágólapra másolva!
A magyar kkv-k vezetőjének kétharmada magasabb bevételre és több ügyfélre vágyik – derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének nyári felméréséből. Mégis elhanyagolják azt, ami ezt közelebb hozná: sem a marketingtudásukat, sem a kapcsolati hálójukat nem fejlesztik tudatosan.
Vágólapra másolva!

Júliusban és augusztusban a szervezet közel 400 partnerét kérdezte meg. A megkérdezettek valamennyien kis- vagy középvállalatok, 46 százalékuk az iparhoz kapcsolódó gyártó vagy kereskedő cég volt, 54 százalékuk pedig szolgáltató.

A válaszadók 25 százaléka új célpiacra, ismertség növelésére vágyik, 24 százalékuk több ügyfelet, 23 százalékuk magasabb bevételt szeretne. Ha ezeket a számokat összeadjuk, akkor elmondhatjuk, a cégvezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac- és ügyfélszerzés áll.

Kedves cégvezetők, ne sajnálják az időt a kapcsolatépítésre! Forrás: PhotoAlto/Ale Ventura

A felmérés eredményéből arra is lehet következtetni, hogy a kkv-k nagy része nem rendelkezik stabil ügyfélkörrel. Gyakorta nincs megfelelő ügyfélmegtartó és visszatérő ügyfeleket generáló stratégia a cégeknél. Az idő, az energia, a figyelem nagy része az új ügyfelek megszerzésére irányul.

Az egyik óriási hiba, hogy a kkv vezetők elengedik az ügyfelek kezét az első vásárlás után. A második pedig – ezt a felmérés is kimutatta –, hogy termék- és szolgáltatásfejlesztésre a megkérdezettek 19 százaléka, míg modern, gyakorlati, például marketing- és értékesítési tudás megszerzésére, valamint az üzleti kapcsolatok bővítésére csak a vállalkozók 9 százaléka gondol.

Vereb István, az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének alapítója elmondta, több mint 30 ezer üzleti tárgyalás lebonyolítása után úgy látja, hogy azok a vállalatvezetők jutnak előrébb és érik el hamarabb a céljukat, akikben megvan a nyitottság az új ismeretekre, az új kapcsolatokra, a lehetőségekre. „Viszont erre időt kell szánni – folytatta. – A felgyorsult világ pedig szinte kikényszeríti a türelmetlenséget: azonnal kell az új vevő! A türelmetlenség viszont felületességet eredményez, aminek hatásfoka rendkívül gyenge.”

Ezért is tartja fontosnak az EVSZ, hogy olyan alkalmakat biztosítson a magyar kkv-nak, fókuszálva az iparhoz kapcsolódó cégekre és a magyar családi vállalatokra, ahol megoszthatják tapasztalataikat, tudásukat és olyan együttműködéseket hozhatnak tető alá, amiből konkrét üzlet, bevétel és új piaci lehetőségek születnek. Ilyen alkalom lesz például az ősz egyik legjelentősebb üzleti rendezvénye a Vállalkozók 41. Országos Kapcsolatépítő Találkozója 2015. szeptember 30-án, Siófokon.