Felemásan húz a német motor

Daimler német autógyár
Dieter Zetsche (L), CEO of German auto giant Daimler AG, and the Chairman of Daimler's supervisory board, Manfred Bischoff, pose for a picture prior to the company's shareholders annual general meeting on April 1, 2015 in Berlin. AFP PHOTO / DPA / WOLFGANG KUMM +++ GERMANY OUT
Vágólapra másolva!
Eltérő teljesítményt mutatnak a német prémium autógyárak eladásai a világ legnépesebb országában. Míg a Daimler egyre jobb értékesítési számokról ad hírt, addig a többiek egyre több nehézséggel szembesülnek.
Vágólapra másolva!

A hétvégén megszólaltak a német autógyártók vezetői is a kínai eseményekkel kapcsolatban.

Ezzel szemben a Daimler vezérigazgatója úgy látja, hogy a kínai piaccal kapcsolatos aggodalmak túlzóak, továbbra is növekedéssel számolnak a régióban - írja reggeli hírlevelében az Equilor. Augusztusban több mint 50 százalékkal több autót értékesítet az autógyár Kínában, főleg a helyben gyártott típusok fogytak igazán. A 2015-es cél pedig 300 ezer darab gépjármű értékesítése, melyhez képest eddig jól áll a Daimler, hisz az év első nyolc hónapjában az éves cél 75 százaléka már teljesült (230 ezer autót adtak el).

A BMW pénzügyi igazgatója szerint a jelenlegi piaci viszonyokat tekintve a tavalyihoz képest stagnáló, vagy csak mérsékelt ütemben növekvő forgalomra van kilátás. Ennek megfelelően már az idei profitcélokat is lefelé kellett módosítani. A mozgatórugók pedig elég egyszerűek, tudniillik a június óta tapasztalható kínai részvénypiaci esés elég sok megtakarítást égethetett el, ami miatt az emberek autóvásárlásra szánt pénze is csökkent. Így a kínai keresletcsökkenés a német cég eddigi kétszámjegyű növekedését is vissza fogja vetni, ráadásul az autógyár az idei évre mindössze 8,4 százalékos haszonkulccsal tervez, amivel elmarad az Audi és a Mercedes-Benz számaitól.

A Porsche Boxster Spyder New York-i bemutatója 2015. április 1-jén. Forrás: AFP/Don Emmert

A Volkswagenhez tartozó Porsche jelentős bővítéssel számol, idén a dolgozói állomány több, mint 10 százalékkal nőhet. A vezetőség úgy látja, hogy a következő években még tovább emelkedhet a munkavállalók száma, noha mérsékeltebb ütemben, mint az idén. A mostani közlemény is azt támasztja alá, hogy a sportautó gyártó jól teljesít, tavaly rekord magas profitot értek el, idén pedig a Volkswagen csoport eladásait többek között a Porsche húzza. Más kérdés, hogy a kínai piacon történő értékesítés gyengébben pörög a korábbi időszakokhoz képest, hiszen 2005 óta először esett vissza a Volkswagen forgalma Kínában a világ legnépesebb országában.