Hasít az autóértékesítés a tengerentúlon

gm szentpétervár general motors
Opel Astra small cars now produced at the General Motors plant in the Shushary-2 production zone.
Vágólapra másolva!
Az amerikai autóértékesítések a vártnál nagyobb mértékben emelkedtek az elmúlt hónapban. A tengerentúlon értékesített járművek száma megközelítette a 20 milliót idén.
Vágólapra másolva!

A nyár utolsó hónapjával együtt már közel 18 millió járművet értékesítettek az Egyesült Államokban, hasonlóan kedvező értékre pedig legutóbb 10 éve volt precedens. A Fiat Chrysler forgalma a vártnál kedvezőbben, 1,7%-kal növekedett. A Ford 5,6%-kal több autót adott el, míg a General Motors eladásai 0,7%-kal csökkentek - írja hírlevelében az Equilor.

A General Motors szentpétervári összeszerelő üzeme. Forrás: RIA Novosti/Alexei Danichev

Az európai autócégek reménye az amerikai piac

Az európai gyártók közül Volkswagen forgalma 9%-kal esett vissza augusztusban, ugyanakkor a konszernhez tartozó Audi értékesítései 9,9%-kal emelkedtek. 2%-os forgalomnövekedésről jelentett a BMW, míg a Daimler tulajdonában álló Mercedes-Benz autókból 3,2%-kal többet vásároltak, mint egy évvel korábban.

Kína miatt aggódnak

A keddi kínai makroadat újabb eladási hullámot okozott a nemzetközi piacokon. A kínai kormányzat által számított feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index három éves mélypontjára, 49,7 pontra esett vissza. Az ázsiai ország gazdaságának vészes lassulása az autópiac szereplőinek is feladja a leckét. A kínai autópiac az ezredforduló óta a nyolcszorosára nőtt, 2009-ben már lekörözte az amerikait, viszont most elindult a lejtmenet.

Pekingi autószalon Forrás: Carnewschina

Lefelé korrigálnak

Többek között a Ford Motor és a Volkswagen épített gyárakat az ázsiai országban. Az amerikai vállalat 17 évnyi felfutás után idén először érzi meg a kínai krízis hatását az eladási mutatóin. A Volkswagen kínai értékesítései is egy évtizednyi növekedés után először estek az idei első félévben.

A BMW is megérzi a változást, hisz a csökkenő kínai autóeladási ütem miatt már az idei profitcélokat is lefelé kellett módosítani. A mozgatórugók elég egyszerűek, hiszen a június óta tapasztalható kínai részvénypiaci esés elég sok megtakarítást égetett el, ami miatt az emberek autóvásárlásra szánt pénze is csökkent. Így a kínai keresletcsökkenés a német cég eddigi kétszámjegyű növekedését is vissza fogja vetni, ráadásul az autógyár az idei évre mindössze 8,4 százalékos haszonkulccsal tervez, amivel elmarad az Audi és a Mercedes-Benz számaitól.