Csődbe ment a maláj légitársaság

Malaysia Airlines repülőgép
A man views a fleet of Malaysia Airline planes on the tarmac of the Kuala Lumpur International Airport, in Malaysia, Thursday, Jan. 29, 2015. Malaysia's Civil Aviation Authority officially declared the MH370 crash an accident on Thursday, fulfilling a legal obligation that will allow efforts to proceed with compensation claims. (AP Photo/Joshua Paul)
Vágólapra másolva!
Technikai csődöt jelentett be a tavaly két légikatasztrófát is elszenvedő Malaysia Airlines új vezérigazgatója. Jelentős átalakításba kezdenek, első körben a munkavállalók 30 százalékától megválnak.
Vágólapra másolva!

Szomorú, bár mégis mindenki által várt bejelentéssel kezdte első nyilvános megjelenését a Malaysia Airlines májusban kinevezett vezérigazgatója:

- mondta el a sajtónak Christoph Mueller a Reuters tudósítása szerint.

A két tragédia

Mint ismert, tavaly márciusban a Malaysia Airlines MH370-es számú járata 239 utassal a fedélzetén nyomtalanul tűnt el a dél-kelet-ázsiai térségben, és azóta sem találják a gép roncsait, számos erőfeszítés ellenére sem. Négy hónappal később az MH17-es számú járatot, mely Amszterdamból tartott Kuala Lumpurba, rakétával lőtték le Ukrajna fölött, mely tragédia 298 halálos áldozatot követelt.

Az eltűnt MH370-es járat roncsait tavaly március óta nem találják, hiába a folyamatos keresőmunka Forrás: Reuters

Indul a reorganizáció

Az újonnan kinevezett Mueller igen nagy feladatot kapott: levezényelni az átalakulást és új irányokat kijelölni a légitársaságnak. A német származású szakember eleve jól csengő név szakmai berkekben, hisz korábban az ír állami légitársaság, az Aer Lingus reorganizációját vezényelte le sikeresen, de a Lufthansa esetén is felbukkan a neve.

Első körben 6 ezer munkavállalójától válik meg a cég az eddigi 20 ezerből, emellett jelentősen hozzányúlnak az útvonalhálózat is: kevesebb európai célpontra repülnek majd, ugyanakkor a fókusz az ázsiai és a regionális működésre terelődik.

Ugyanígy karcsúsítani szeretnék a jelenlegi repülőgépállományt is, vevőt találva néhány nagyobb Airbus gépre is. Továbbá kisebb repülőgépekkel, illetve csökkentett járatsűrűséggel fogják kiszolgálni az utazni vágyó közönséget.

Rebranding

Jól látható, hogy leginkább a költségcsökkentés áll a reorganizáció középpontjában, de új arculaton, úgynevezett rebrandingen is dolgozik a cég. Ezt szeptember 1-jén szeretnék majd bejelenteni, de hogy ez új név, logó vagy egyéb formában zajlana, arról nem árult el részleteket az új vezér - áll a BBC cikkében.

Várható eredmények

A legutóbbi gyorsjelentés szerint a légitársaság 2011 óta a legnagyobb veszteséget produkálta, köszönhetően a jelentősen megcsappanó utasszámnak is köszönhetően a két tragédia után. A vállalat által közzétett várakozások szerint

2015-ben "meg kell állítani a vérzést", aztán jövőre jöhet a stabilizáció, majd 2017-re újra képbe kerülhet a növekedés.