Vágólapra másolva!
A piacvezető New York-i taxivállalat publikálta az üzleti eredményeit. Eszerint - bár az taxiengedélyek ára mintegy húsz százalékot zuhant az Uber miatt - a profitjuk éves szinten 22 százalékkal emelkedett.
Vágólapra másolva!

A Medallion Financial Corporation eredményei mindenkit megleptek, hiszen a vállalatot már-már temetni kezdték, amikor az Uber megjelenése következtében a részvényeinek ára 15 dollár környékéről több mint 30 százalékkal, 9 dollárra esett vissza. A bejelentés következtében természetesen a részvényárfolyam is megugrott, a cikkünk írásának pillanatában 10,75 dollárért kereskednek vele.

Olcsóbbak lettek a jelvények

A taxijelvények piaci értéke természetesen csak az egyik mutatója az Uber taxitársaságokra gyakorolt hatásának. Miközben ugyanis ezek értéke mintegy 20 százalékot zuhant 2014 során, addig a taxisok összbevétele is csökkent valamelyest: igaz, mindössze 4 százalékkal.

Nem a létüket fenyegeti

Egy átlagos New York-i taxiengedéllyel 2014 során 196 500 dollárt kerestek, amelyen a legtöbb esetben két sofőr osztozott. A bevételből természetesen le kell vonni az engedély árát, a benzinköltséget, az autó fenntartási költségeit valamint az adókat.

"Az Uber egy jó szolgáltatás, de nem fogja tökretenni a taxitársaságokat egy olan városban, ahol, ha valaki felemeli a kezét, azzal öt taxit is azonnal leint" - mondta Andrew Murstein, a Medallion vezérigazgatója a New York Postnak.

A jól jövedelmező fuvarokból van kevesebb

A taxisok többsége arra panaszkodik, hogy a forgalmukban érezhető csökkenés elsősorban azokat a jól jövedelmező fuvarokat érintette, amilyenek például a JFK reptér és a város közötti utak voltak - ezekre ugyanis egyre szívesebben veszik igénybe az Uber szolgáltatásait, hiszen az lényegesen kedvezőbb árakat kínál.

A limóknak jön rosszul

Más elemzők szerint az Uber nem is annyira a klasszikus "sárga taxik" üzletét rontja, hanem a New York külsőbb kerületeiben népszerű limuzin és "black car" szolgáltatások piacából hasít ki fontos szeletet. Ha másért nem, hát azért, mert ezen szolgáltatók közül sokan maguk is csatlakoztak az Uber közösségéhez.