Az európai átlagnál nagyobb mértékben emelkedett a magyarországi kiskereskedelem forgalma a negyedik negyedév során. Mennyiséget tekintve 3,2 százalékkal, értékét tekintve pedig 4,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot adtak el a boltokban október-december között, mint az előző év hasonló időszaka alatt.
Mindkét magyar mutató a második legnagyobb arányt jelzi Európán belül. A listát mindkét tekintetben Törökország vezeti.
Az áremelkedés mértéke a vizsgált országokban átlag 1,6 százalék, Magyarországon 1,7 százalék, egyik negyedik negyedévről a másikra.
"A történelmi léptékben alacsonynak tekinthető árak jeleznek némi fényt az alagút végén, legalábbis a mennyiségi eladás idei első negyedévére nézve" - mondja az adatokkal kapcsolatban Jean-Jack Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója.
"Egyelőre azonban még túl korán van ahhoz, hogy fellendülésről beszélhessünk. Franciaország és Németország az európai növekedés motorja, és az ottani helyzet, együtt az Egyesült Királyságéval határozza meg, hogy Európában összességében látunk-e megfelelő növekedést” - teszi hozzá a szakember.