Elkeseredett? Olvassa el ezt a történetet

Alibaba, tőzsde, címlapi 2:1
Jack Ma, founder and chairman of Alibaba.com, gives a thumbs up to the press at the Hong Kong Stock Exchange, 06 November 2007. Shares in Chinese online marketplace Alibaba.com opened 06 November to huge demand in Hong Kong rising 124 percent from the initial public offering (IPO) price in early trading. AFP PHOTO/MIKE CLARKE
Vágólapra másolva!
Jack Ma a világ egyik legsikeresebb vállalkozója. Az általa épített Alibaba online kereskedési piacon ma naponta 100 millióan vásárolnak. De még mielőtt 20 milliárdos vagyonát összeszedte volna, sok csalódás érte Mát.
Vágólapra másolva!

Egy Bloombergen megjelent interjúban mesélte el Jack Ma, hogy a vállalkozása elindítása előtt korántsem volt rózsás a helyzete. Összesen háromszor próbálkozott sikertelenül az egyetemi felvételi vizsgáján. Miután nem vették fel, elkezdett munkát keresni, de mindenhonnan visszautasították.

Jack Ma az Alibaba tőzsdére lépésekor Forrás: AFP/Mike Clarke

Összesen 30 különböző állásra jelentkezett sikertelenül.

Ma az Alibabát 1998-ban alapította, de a cég három évig semmi profitot nem termelt. A bankok szóba se álltak vele, így nem tudta, hogyan oldja meg a fizetést a saját oldalán. Végül kitalálta az Alipay szolgáltatást. Egy saját fizetési rendszert, amit mindenki hülyeségnek tartott. Ma 800 millió ember használja.

Mitől ilyen nagy durranás az Alibaba?

Az Alibaba meglehetősen sokoldalú, de elsősorban internetes cég. A vállalat egyszerre foglalkozik elektronikus (és csekély mértékben hagyományos) kereskedelemmel, online fizetési és keresési megoldásokkal, illetve különböző alkalmazások fejlesztésével. A kínai Amazon.com, Google, eBay lenne a legtalálóbb kifejezés a Jack Ma által alapított vállalatra. A méretet viszont jól mutatja, hogy az Alibaba 2013-ban közel 250 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított le, míg az Amazon.com 100 milliárd dollárt.

Az Alibaba viszont az Amazonnal ellentétben nem ad el közvetlenül termékeket, bevételeit hirdetésekből szerzi, valamint abból, hogy különböző szolgáltatásokat kínál a piactereit használó kereskedőknek.

Egyre többen használják

Támogatja a forgalom növekedését az is, hogy egyre többen használják az Alibaba platformjait a kínai online kereskedelem növekedésével párhuzamosan. Sőt a növekedési ütem nem hogy lassulna, hanem még gyorsul is a felhasználók, illetve vásárlók számát tekintve.