A szülők nemet mondanak a kilencosztályos iskolára

oktatás, nemzeti pedagógus kar, illusztráció
Kovács Erika tanárnő algebraórát tart a 11. b osztályos diákoknak a beregszászi Kossuth Lajos Középiskolában, 2011. január 24-én
Vágólapra másolva!
Nem döntöttek a kilencosztályos általános iskoláról a Fidesz-KDNP kihelyezett mezőkövesdi frakcióülésén. Rogán Antal szerint megoldást kell találni arra a problémára, hogy sok diák nem végzi el a középiskolát, de erről előbb konzultálni kell a tanárokkal és a szülőkkel. Szakemberek egyébként örülnek a Pokorni-féle javaslatnak, de egyeztetést sürgetnek.
Vágólapra másolva!

Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének elnöke azt közölte, a nemzetközi mérések alapján a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, az alkalmazott matematikai, valamint az alkalmazott természettudományi műveltség területén sokat romlott az elmúlt években.

A szülők feleznék a tananyagot

Keszei Sándor szerint a diákok megtaníthatatlan mennyiségű tananyaggal küzdenek, ezért inkább a tananyagot kellene felére csökkenteni és nem az évfolyamok számát emelni.

Ki kell próbálni

Ambivalens érzések kavarognak bennem – mondta Hoffmann Rózsa még korábban az Origónak a kilencosztályos általános iskolai modellről. A KDNP-s politikus a kilencosztályos oktatással kapcsolatban azt mondta, ki kellene próbálni egy-egy térségben a modellt.

Hoffmann Rózsa szerint komoly előtanulmányokat kell végezni Forrás: [origo] videó

Muszáj egyeztetni

A pedagógusok a szakmai egyeztetést hiányolják. Mendrey László a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke az Origónak azt mondta, nem ördögtől való a kilencosztályos általános iskola gondolta. A PDSZ elnöke szerint a plusz egy osztállyal például a matematikai szövegértési feladatokra jobban rá lehet majd készülni.

A kezdőszakaszt kell kitolni

Régóta próbálják az oktatáspolitikusok figyelmét felhívni arra, hogy Magyarországon a diákok túl korán kényszerülnek az iskolaválasztásról dönteni. Pedig ez meghatározhatja az életüket, mondta Halász Gábor, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának tanára. Az oktatáskutató szerint az iskolaválasztásnál sokat számíthat plusz egy év, ezért érdemes a jelenlegi 14 éves korról 15 éves korra kitolni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy az általános iskola időtartamát kellene 8-ról 9 évre növelni.

Oktatáskutatók az alsó tagozatot nyújtanák meg Forrás: MTI/Balázs Attila

A világ legeredményesebb oktatási rendszereiben az általános alapképzés időtartama a leggyakrabban kilenc év, ugyanakkor ez hosszabb, általában hatéves iskolai kezdőszakasszal jár - mondta Halász Gábor.