A hagyományos tapasztalat - és a hollywoodi klisék - szerint a nők imádnak vásárolni, a férfiak pedig szükséges rosszként élik meg az élményt. Következésképpen a férfiak inkább a gyorsaságra figyelnek, míg a nőknek az ár a fontosabb. Ugyanígy általános bölcsesség, hogy az online vásárlás inkább a férfiak terepe - a nők pedig sokkal inkább mennek valódi boltokba, hogy kézbe vehessék az árukat mielőtt megveszik őket.
Egy most megjelent tanulmány szerint azonban az online vásárlás meglehetősen átrendezte a terepet, és ma már nem feltétlenül érvényesülnek a mindenki által jól ismert "szabályok". A "Myth of the Mansumer" című felmérés szerint (a mansumer a man - férfi és consumer - vásárló szavak összegyúrásával képzett kifejezés, ami azokat a férfiakat takarja, akik racionális, érzelemmentes döntések alapján vásárolnak, és akik az elmúlt években egy növekvő trendet jelentenek a kiskereskedelemben) ugyan vannak érzékelhető különbségek a vásárlási szokások között, de meglepően sok a hasonlóság is a két nem szokásaiban.
A különbségek között először is érdemes kiemelni, hogy a nőket sokkal nagyobb arányban (66 százalék az 50 százalékkal szemben) befolyásolja a közösségi média, amikor meghoznak egy-egy vásárlási döntést.
Ugyanígy fontos a nők számára, hogy az online vásárolt termékeket lehetőségük legyen egy valódi boltba, személyesen visszavinni, ha esetleg erre lenne szükség.
Végül pedig, bár a férfiakról az a közvélekedés, hogy hajlamosak az első útjukba kerülő terméket megvenni, csak hogy szabaduljanak a vásárlástól, valójában a férfiak azok, akik többet és alaposabban tájékozódnak egy-egy választás előtt, mint a nők.
Az általános trendekben ugyanakkor mégsem a különbségek, hanem a hasonlóságok dominálnak.
Mind a férfiak, mind pedig a nők úgy vélik, hogy az online üzletek szolgáltatásai egyre jobbak, ennek megfelelően mindkét nem növekvő (50 százalék fölött) mértékben vásárol az internetről. Senkit nem fog meglepni, hogy elsősorban könyveket, filmeket és elektronikai eszközöket vásárolnak online.
Ai igazán vonzóvá teszi az online vásárlást, az a másnapi kiszállítás, az esetleges ingyenes szállítás illetve a feljövőben lévő előfizetés-alapú boltok, amelyek az online vásárlásba is belecsempészik a felfedezés és a meglepetés örömét.
Az ellenérzésekkel kapcsolatban is megegyezik a két nem: a legkomolyabb visszatartóerőt a túl hosszú szállítási idő, a biztonsági aggályok illetve a lassú és bonyolult felépítésű weboldal jelentik.
Az online vásárlásra vonatkozó, döntően jó adatokkal szemben a nők és férfiak egyaránt lényegesen alacsonyabb arányban (13 százalék körül) gondolják úgy, hogy a hagyományos boltok is javítani tudtak a szolgáltatásaikon.
A legkomolyabb ellenérveket mindkét nem számára a sorban állás, a felkészületlen eladók jelentik.
A válaszadók több mint fele asználna önkiszolgáló pénztárat, és az is komoly vonzerő, ha az eladók kezében mobileszközök (tabletek vagy okostelefonok) vannak, amivel segíteni illetve gyorsítani tudják a vásárlás folyamatát.