Jó üzlet a negyvenesekre hirdetni a Facebookon

Vágólapra másolva!
Hol van már a Facebook mint gimnazista házibuli, ahonnan a szívtelen tinik irgalmatlanul kiparancsolják a felnőtteket? A Gemius legújabb kutatása szerint az online marketingeseknek egyenesen kedvenc célcsoportjuk lehet a középkorú és az 55 feletti facebookozó.
Vágólapra másolva!

A török egyetemisták még nem jöttek le róla

A 18–24 évesek a legmagasabb arányban Törökországban használják a Facebookot, csaknem minden harmadik látogató (31 százalék) 25 év alatti. Úgy fest azonban, azok a dánok, akik 55 évesek elmúltak odavannak a közösségi oldalért, mesze a legreprezentáltabb korcsoport a felmérés minden országát egybevetve, és Dánián belül is (28 százalék).

Magyarországon körülbelül minden hetedik felhasználó 45-54 éves, de 16 százalék a legidősebb korosztály aránya is. A legfiatalabbak közelítik, de nem érik el az összes felhasználó ötödét Dániában (16 százalék), Ukrajnában (18 százalék), Oroszországban (19 százalék), illetve hazánkban (17 százalék). Magyarországon a felhasználók összesen fele 25 és 44 éves közötti felnőtt.

Tavaly kerek, idén prím

Az elemzés a közösségi oldal tizenegyedik születésnapja tiszteletére készült. Ha ugyanis egy pillanatra kiment volna a fejünkből, a paradigmaváltó ötlet 2004. február 4-én, egy kollégiumi szobában pattant ki Mark Zuckerberg fejéből. Hogy ehhez a tanulmányi osztály rendszerét kellett meghackelnie, ma már diadalmas történelem. Happy birthday, Facebook.