Az árusítás felfüggesztését a német autógyár olaszországi igazgatósága rendelte el – közölte az MTI. Az olasz kereskedelmi minisztérium adatai szerint a károsanyag-kibocsátás értékeit manipuláló szoftver mintegy 1 millió VW-járművet érinthet Olaszországban. Ennyit adtak el az érintett márkákból 2008 óta.
A felfüggesztett autók között lehetnek azok is, amelyeket a VW-csoport az olasz rendőrségnek és csendőrségnek kezdett el szállítani. A német autógyár májusban nyerte el az olasz rendfenntartó erők közbeszerzési pályázatát.
A következő három évben mintegy négyezer gépkocsival látta volna el az olasz rendőrséget és csendőrséget.
A rendvédelmi szervek beszerzési projektje júliusban zárult le. A Volkswagenhez tartozó Seat az olasz Fiattól hódította el a tekintélyes beszerzési tendert. A Fiatok és Alfa Romeók több évtizedes hegemóniája tört meg az importmárka győzelmével. A Seat korábban a Fiat-konszern tulajdona volt.
A Volkswagen dédelgetett vágya volt, hogy egykori leányával üsse ki a Fiatot és az Alfa Romeót az olasz piacról.
Milliós veszteséggel számolnak az alpesi ország értékesítői, mivel a kormány pénteken felfüggesztette a Volkswagen-csoport által gyártott legtöbb dízelüzemű kocsi árusítását – tudta meg az MTI. Szakmai szövetségük pert fontolgat a VW ellen.
Körülbelül ezer kocsi marad a svájci kereskedők nyakán,
mert ezeket a típusengedély megvonása miatt gyakorlatilag nem lehet többé eladni, sérelmezi a VFAS. A nagy autóipari konszernektől független magán- és kisimportőröket és használtautó-kereskedőket képviselő szövetség méltánytalannak tartja, hogy a gyártó hibájáért a kereskedők fizessenek, és ezért mérlegeli, hogy "kártérítési igényt nyújt be a felelősökkel szemben".
Svájc az első európai ország, amely ilyen drasztikus lépésre szánta el magát a károsanyag-kibocsátási botrány múlt heti kirobbanása óta. Az illetékes kormányhivatal szerint 180 ezer olyan autóról van tudomása, amelyek dízelmotorjainak emissziós értékei meghamisíthatóak. A hatóság az Audi, Seat, Skoda és Volkswagen márkák 2009 és 2014 között gyártott 1,2-es, 1,6-os és 2 literes turbófeltöltős dízelmotoros változatait sorolta ebbe a kategóriába.
A csalások nemcsak a VW dízelautókat érintették. A Volkswagennel azonos tulajdonosú Audi szintén 2,1 millió olyan autót adott el, amelyek emissziós adatait szoftverrel manipulálták.
A VW-botrányt a környezetbarát közlekedést pártoló ICCT robbantotta ki. Mint kiderítették, a német cég egy szoftver segítségével manipulálta a dízelüzemű gépkocsik emissziós adatait. A VW világszerte mintegy 11 millió olyan autót adott el, amelynek károsanyag-kibocsátási adatait meghamisították, ebből 480 ezret az Egyesült Államokban.