A NAV haragját hívja ki a kereskedő, aki nem fizet az internetért

pénztárgép, online kassza, illusztráció, Online pénztárgép Budapesten, a SPAR Magyarország Kft. Bécsi úti szupermarketében a cég online kasszákat bemutató sajtótájékoztatóján
Budapest, 2013. december 20. Online pénztárgép Budapesten, a SPAR Magyarország Kft. Bécsi úti szupermarketében a cég online kasszákat bemutató sajtótájékoztatóján 2013. december 20-án. A SPAR megkezdte az online kassza átállást, a múlt hétvégétől öt üzlet pénztárgépei állnak összeköttetésben a NAV-val. MTI Fotó: Kallos Bea
Vágólapra másolva!
Figyelmeztető levél után jön a mulasztási bírság.
Vágólapra másolva!

Nem küld adatot a NAV-hoz az online pénztárgép, ha az üzemeltető internetes előfizetői szerződése díjhátralék miatt szünetel, figyelmeztet közleményében az adóhatóság. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget a pénztárgépekre vonatkozó előírásoknak.

Levelet küld a NAV

A NAV levélben értesíti azokat, akiknek a pénztárgépe legalább egy hónapja nem küld adatot, mert a mobilszolgáltató felfüggesztette előfizetői szerződésüket. Az értesítés az ügyfélkapus tárhelyre érkezik, illetve azok a vállalkozások, amelyek ilyen tárhellyel nem rendelkeznek, postai levélben kapnak információt.

Internet nélkül nem online a kassza

Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, a vállalkozások számára szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése, írja a NAV. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek megelőzésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét arra, hogy

a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának.

A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások internetkapcsolatának állapotát.