Már nem úgy húz ez a Volkswagen motor

Volkswagen Golf GTD Variant
Vágólapra másolva!
2005 óta először esett vissza a Volkswagen forgalma Kínában.
Vágólapra másolva!

A német konszern féléves értékesítése 3,9 százalékkal 1,74 millió autóra csökkent, amely azt jelenti, hogy 2005 első féléve után most először esett vissza a cég 6 havi forgalma. A névadó márka értékesítései 6,9 százalékkal zsugorodtak a távol-keleti országban, míg a Skoda leány 5,8 százalékos, az Audi pedig 1,9 százalékos növekedést tudott felmutatni - írja reggeli hírlevelében az Equilor.

A mérsékelt növekedést mutató Audival kapcsolatban már múlt héten felröppent a hír, hogy visszavágják az idei évre tervezett eladási kvótát, valamint a luxusautó-gyártó 193 millió dolláros átmeneti finanszírozással próbálja támogatni a kínai kereskedőket. A kínai piac amúgy is fontos az autógyár számára, de úgy tűnik, hogy már az áprilisi sanghaji autókiállításon bejelentett, évi 600 ezer darabos értékesítést sem tudják tartani, amiben akár a kínai tőzsdepánik is szerepet játszhat, hisz óriási vagyonok párologtak el a több mint 30 százalékos árzuhanás során, melyben leginkább a lakosság érintett. Így könnyedén elképzelhető, hogy most a tervezett autóvásárlásokat lesznek kénytelenek elhalasztani a szereplők, köszönhetően annak, hogy a betervezett pénzek elpárologtak.

A kínai visszaesés nemcsak az Audit érinti, hanem nagy konkurensét, a BMW-t is. Ők azt mondták a Bloombergnek, hogy csökkenő ütemű növekedésre számítanak idén a korábbi évhez képest.