A brit Barclays olyan technológia kifejlesztésén dolgozik, amellyel az ügyfelek robotokkal kommunikálnának a különféle pénzügyi megbízásaik elvégzése során – mondta a CNBC-nek a brit nagybank digitális üzletágának vezetője. Maga a technológia hasonló lenne az iPhone telefonokból ismert személyi asszisztens programhoz, a Sirihez, mellyel a felhasználók hangutasítások formájában kommunikálhatnak, azok pedig válaszolnak a kérdésekre.
Hamarosan belépünk egy olyan világba, amelyben nem kell fizikailag megérintenünk egy eszközt ahhoz, hogy végrehajtson egy tranzakciót
- magyarázta Derek White, a Barclays design és digitális osztályának vezetője a Londoni Technológiai Héten.
White az Amazon Echo nevű készülékét is példaként hozta fel, hisz ennek is adhatnak utasításokat a felhasználók, például, hogy játsszon le egy számot vagy mondja meg, milyen idő lesz.
Arra a kérdésre, hogy ez egy új eszköz vagy egy új alkalmazás lesz-e, White azt válaszolta, hogy „ezen még aktívan dolgozunk”.
Több amerikai technológiai óriásvállalat is dolgozik saját rendszerének mesterséges intelligenciáinak javításán. Az Apple múlt hónapban mutatta be a cég fejlesztői konferenciáján a Siri javított verzióját, amely például napszakok és szokások alapján ajánl fel alkalmazásokat. A Google saját, androidos telefonokra fejlesztett alkalmazása a Google Now, a Microsoft nagydobása pedig a Cortana nevű személyi asszisztens.
A Barclays most egy olyan rendszer fejlesztésén dolgozik, amellyel az ügyfelek az okostelefonjaiknak adott utasításokkal intézhetik banki ügyeiket.
A Barclays egyre nagyobb figyelmet és energiát szentel a technológiai fejlesztéseknek. 2012-ben már kijött a Pingit nevű alkalmazással, amelynek segítségével bármely bank ügyfelei mobiljaikon, sőt a Twitteren keresztül is pénzt tudnak küldeni egymásnak. A Pingitért is felelős fejlesztési igazgató elmondta, hogy a termék megalkotásán dolgozó csapat úgy működött, mint egy startup cég, és ez a mentalitás a bank többi részlegére is hatott.
Derek White elmondta, hogy a Barclaysnek körülbelül ötven olyan csapata van, amely a bank különböző osztályain azért dolgozik, hogy a pénzintézet kellően gyorsan és rugalmasan tudjon reagálni a technológiai változásokra.