600 milliárdból fejlesztik a gyorsforgalmi úthálózatot

autópálya, illusztráció M3-as
Az M3-as autópálya 49. számú főút - Vásárosnamény közötti, újonnan átadott szakasza az őri csomópont közelében 2014. október 10-én. A 11,9 kilométer hosszú, kétszer két sávos sztrádarész nettó 15,5 milliárd forintból, uniós és hazai forrásból épült meg.
Vágólapra másolva!
Gyorsítaná a közlekedési beruházásokat a kormány, ezekre magyar forrásból 600 milliárd forint áll rendelkezésre - közölte a közlekedésért felelős helyettes államtitkár az M1 vasárnap reggeli műsorában.
Vágólapra másolva!

Becsey Zsolt elmondta, a mintegy 600 milliárd forintos keret azon megyei jogú városok, fontos ipari centrumok, valamint az országhatárok gyorsforgalmi úti bekötésére szolgál, amelyeket - különböző jogszabályi előírások miatt - nem lehet uniós forrásból fedezni.

Főleg magyar forrásból

Jelezte, a következő hét év európai uniós forrásainak nagy részét vasútfejlesztésre kell fordítani. Azoknál a beruházásoknál tudnak európai uniós forrást igénybe venni, ahol az utak a transzeurópai hálózatba kapcsolódnak; máshol hazai pénzre van szükség - tette hozzá.

Esztergom rácsatlakozhat az M1-re

A helyettes államtitkár a magyar forrásból bekötendő városok között említette Sopront, Kaposvárt, Zalaegerszeget, Salgótarjánt, Egert, Ózdot, Békéscsabát. Tájékoztatása szerint az útfejlesztési tervek között szerepel még Esztergomnak az M1-es autópályával való összekötése is.

Képünk illusztráció Forrás: MTI/Balázs Attila

Becsey Zsolt emlékeztetett a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki bejelentésére. Lázár János akkor azt mondta, jogszabálycsomagot terjesztenek a parlament elé, amely a közlekedési beruházások felgyorsítását célozza. Ennek lényege, hogy az átlagosan 6,5 évig tartó projektek 2,5 év alatt megvalósuljanak - ismertette. Közölte, a kormány mintegy 350 kilométer út megépítéséről is döntött, ezek összértéke 580-600 milliárd forint.