A tervezést és kivitelezést is tartalmazó nyílt közbeszerzést a Heves Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás írta ki úgy, hogy az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, közölte az MTI. Az értékelésnél túlsúlyos volt a vállalási ár, emellett még a felvonulási terület nagysága esett latba nagyobb súllyal. A fejlesztések Egert és Hejőpapit érintik.
A nyertes Keviép Építőipari és Kereskedelmi Kft. mellett a tenderen elindult még a West Hungária Bau Kft. és az Agria Konzorcium is. Ez utóbbi tagjai: a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., a Geohidroterv Mérnökgeológiai, Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási kft., a Penta Általános Építőipari kft. valamint a Strabag–MML Magas- és Mérnöki Létesítmény Építő Kft.
A Közgép egy másik közbeszerzésről is lecsúszott: a Márianosztra és Nagyirtás közötti keskeny nyomtávú vasút pályatervezési és kivitelezési feladatainak ellátására írtak ki pályázatot, ezt az Ipoly Völgye Kisvasút Konzorcium nyert el, derült ki a pénteki Közbeszerzési Értesítőből. A nyertes konzorcium tagjai – a Börzsöny 2020 Kft. és a Pálya-Vasút Kft. – az eredetileg becsültnél közel 60 millióval olcsóbban, 662 millió forintért vállalták a munkát. A börzsönyi kisvasút jelentősége egyébként az, hogy összekötné a már létező Nagybörzsöny–Nagyirtás és Szob–Márianosztra szakaszokat, így egy idegenforgalmilag valóban értékes (egykor létező) erdei vasút alakulhat ki.
Tavaly a Közgép állami megrendelései a negyedére estek vissza, és úgy tűnik, hogy az idén sem Simicska Lajos cégének áll a zászló a közbeszerzéseken. 2014-ben hiába írtak ki kevesebb építési beruházásra pályázatot, mint egy évvel korábban, a Közgép visszaesése a közbeszerzéseken igencsak szembetűnő.
A Keviép korábban Biharnagybajom és Sárrétudvari szennyvízcsatornázására is elnyert 2,445 milliárd forintot, derült ki a Közbeszerzési Értesítőből. Így idén összesen már 4,833 milliárd forintnyi közpénzt nyert el.
Ez több mint a fele a cég 2013-as árbevételének, ami 8,075 milliárd forintot tett ki.
Miklóssy Ferenc, a Keviép ügyvezető igazgatója 2007-ben rágalmazás miatt feljelentette Lázár Jánost, mert Hódmezővásárhely egykori polgármestere 2006 augusztusában a Vásárhelyi Riport című lapban azt nyilatkozta: az építési vállalkozó arra akarta őt rávenni, hogy a szerződésben vállalt összegen felül is fizessen a helyi uszoda kivitelezéséért.
Amikor erre a polgármester nem volt hajlandó, a cégvezető – Lázár nyilatkozata szerint – „mutyizni akart”, és megfenyegette.
Bár az Országgyűlés többsége – 177 igen, 151 nem szavazattal, 10 tartózkodás mellett – támogatta Lázár János mentelmi jogának felfüggesztését, kétharmados többség hiányában a fideszes parlamenti képviselőnek nem kellett bíróság elé állnia.
Volt egy elszámolási vitánk Lázár Jánossal, de ez később lezáródott, mert megítélték nekünk az összeget, és azt is ki is fizették, így ezt mi lezártnak tekintjük, mondta az Origónak Miklóssy Ferenc, aki hozzátette, hogy előtte és utána is kifejezetten jó viszonyt ápoltak a várossal.
A Keviép ügyvezető igazgatója elmondta azt is, hogy jelenleg nagyon keményen harcolnak a Közgéppel. „Majdnem 800 millióval olcsóbb ajánlatot adtunk, mint ők” – mondta Miklóssy Ferenc.
Tavaly novemberben bennünket hirdettek ki győztesnek, de ezt nagyon sok szempontból megtámadta a Közgép, amely azt akarta elérni, hogy zárjanak ki bennünket az eljárásból, mondta az ügyvezető. Miklóssy Ferenc szerint ezt követően a döntőbizottság nyilatkozat hiánypótlására visszaküldte az ajánlatkérőnek a pályázatot, majd februárban újra a Keviépet hirdették ki győztesnek, de a Közgép ezt is megtámadta.
Az uniós források miatt a munkát októberre be kell fejezni, ezért a döntőbizottság szerződéskötésre adott engedélyt az ajánlatkérőnek, azaz az önkormányzatnak. A Keviép a jövő héten meg is kezdi a munkát. Az ügyben – szintén a jövő héten – két tárgyalás is lesz: a Közgép a bíróságon és a Közbeszerzési Hatóságnál is megpróbálja majd a saját igazát bizonyítani.
Lassan Egerben is betelik a hulladéklerakó, ezért, ha nem készülünk el időben, akkor a környékről nem lehet majd hova vinni a hulladékot, mondta Miklóssy Ferenc, aki szerint ez az egész huzavona csak arra ment, hogy a projekt meghiúsuljon.
Az ügyben megkerestük a Közgépet is, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ.